Adventspyntat

Nja, den e inte 100 procentig men den är på god väg.
I dag har vi röjt lite på den "borglömda" övervåningen, blir ju tvärr att den blir lidande då vi mestadels är på bottenplan, barnen sover i stort sett bara där. Men nu står det ljusstakar i alla fönster, golven är rensade från leksaker och sängen i gästrummet är bäddad till mamma som kommer i morgon.

Här kommer lite bilder, första är från vårt köksfönster


På byrån ute i hallen. Är det bara jag som egentligen inte gillar porslinstomtar men känner sig tvungen att ta fram dem varje då? Är inte mycket för dukar men denna tyckar jag bara är så söt, fick den av en arbetskamrat till mamma vet jag, måste väl ha varit runt 10 år eller så då?


Sovrumsfönstret som tidigare gapade tomt har även det fått sig ett par gardiner och en stjärna på fot.

Ja ni ser det går frammåt, i dag har vi även varit ute och satt upp ljusslinga runt "bron" men den får ni se en annan dag då det givetvis var en bit av den som inte fungerade, nya lampor måste allstå inhandlas.

Nu har gubben tagit ut barnen på en liten promenad och jag ska slappa här tänkte jag.

Hej så länge, hoppas ni har en bra första advent

Kommentarer
Postat av: Russin

åhh, så mysigt du gjort det..

kramis

2008-12-01 @ 17:50:58
URL: http://enburkrussin.blogg.se/
Postat av: Åsa

Fin gardin !

2008-12-11 @ 12:38:45
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0