Familjeparkering för vem?

Måste bara få skriva av mig lite:)

Var en sväng på coop för att kompletteringshandla lite i kväll och förundras varje gång då jag är på typ coop, Maxi eller IKEA över hur folk tänker.
På alla ovan nämda ställen finns det speciella parkeringsplatser för oss med barn, dessa ligger ofta nära ingången men viktigast av allt dom är bredare än en vanlig plats för att man ska kunna öppna upp dörren riktigt och kunna spänna fast barn i bilstolar utan att köra upp dörren i grannens bil.

Men jag förundas varje gång över vilka som parkerar på dessa  platser, det är pensionärer, unga killar, män och kvinnor i alla åldrar utan en tillstymmelse till barn med sig. vad tror dom symbolen och skyltarna med "familjeparkering" betyder?

Jag menar visst man behöver inget "tillstånd" i den bemärkelsen som man gör till handikapplatser men endå, varför kan man bara inte ta en "vanlig" parkering? Dessa platser finns ju av en anledning liksom, ett minimum vore väl iaf att man har ett barn med sig?

Är det bara jag som tycker det är lite "dålig stil" och brist på respekt?

Kommentarer
Postat av: mamma russin

det där kan jag gå i taket på.. sist vi var på ikea så var jag tvungen att titta in i de parkerade bilarna för att se hur många bilar det stog bilbarnstolar i ... nada.. förutom våran då... blir förbannad..grrr...

2008-11-04 @ 22:02:48
URL: http://enburkrussin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0