Lördag

Vilken dag, vaknade kl 5 med att Moa ville ligga VÄLDIGT nära och gosa i morse, visst jättemysigt måste jag ju hålla med om att det är men när klockan är 5 har jag lite andra intressen, typ som att sova, tyvärr Moa:(

Men iaf så låg vi och gosade till klockan 6:30 då brorsorna började anlända ner till våran säng en efter en, vid 7 var nog alla nere. Då gick maken upp och jag fick sova vidare till 8:30, skönt.

Vid 10:45 anlände vi till kyrkan, där var det redan full fart så det var bara till att bege sig ner till källaren där alla lotter fanns, vi köpte lotter och skrev upp oss på listor över de lite större vinsterna som skulle dras senare under dagen.
Barnen vann lite smågrejor så som pruttkuddar, mussereflexer, bilar och liknande, inga stora grejer direkt men dom var nöjda, och det är ju huvudsaken.

Sedan gick vi upp till cafèt och fikade i väntan på dragningen av listorna och "årorna".
Barnen blevf lite rastlösa så vi förderv en timme med att springa efter 7 små kusiner i storlek 2-7 år:)
Dom hann både med att prova läktarplatserna inne i kyrkan, provspela trummorna och försöka ta ett dopp, vilket vi lyckligtvis han se inna kläderna åkte av:)

På listorna vann vi tyvärr ingenting men  på årorna vann Oscar en stor häst och vagn med tillhörande barbie, så stolt, nu är hans julklapp till Moa fixad!

Vi kom hem vid 17, helt slut allihopa

På tal om julklappar, skrev ju tidigare att jag inte hunnit fixa något inför jul, men nu ni, jag har gått från att inte ha några julklappar fixade till att han 16 stycken!! de ni, nu ska dom bara slås in. Tänkte faktiskt göra det nu i kväll redan för att slippa sitta till klockan 12 dagen inna julafton och göra det.

I morgon ska vi på kalas hos barnens kusin som fyller 4 år, ska bli kul, speciellt för barnen som kan få härja med andra jämnåriga, kommer alla barnen brukar det bli 13 barn mellan 1-7 år, livat värre.

Nä ska jag få slagit in några paket lår jag få börja nu.

Kommentarer
Postat av: russin

13 barn under samma tak.. herrejeee... men vad kul för dom.. vad dom kan leka och ha kul..

kramkram

2008-11-23 @ 14:03:47
URL: http://enburkrussin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0