Snabbis

Egentligen skulle det nog göra gott för mig att krypa ner i sängen men måste ju skriva en par rader först:)

I söndags skulle vi ju somsagt på 4 års kalas, tar fram de nyinköpta kläderna till tvillingarna och ska sätta på dem byxorna men inser snabbt att kassörskan glömt ta bort larmbrickorna med färg i på båda paren!!
Blir lite irriterad men vi bestämmer oss för att köra inom Kappahl för att få det fixat på vägen till kalaset.
Väl där går min man in först för att liksom förvarna personalen att det kommer pipa då jag går in.
Hon i kassan ber så mycket om ursäkt och säger åt mig att hämta strumpor till barnen som kompensation för deras slarv, det tycker jag verkligen var en fin gest, jag menar kappahl är ju endå en stor kedja så det hade jag absolut inte förväntat mig pluspoäng till dem!
Vi fick byta byxor på barnen ute i bilen men det gick ju bra.

Kalaset flöt även det på ganska bra för att va så många små barn, visst lite tjuvnyp o brottningsmatcher blev det väl men i det hela taget tycket jag dom skötte sig väldigt bra allihopa, sen finns det ju alltid dom som ska skilja sig från mängden, suck...denna gången var det vår stora kille:( Han fick värdens frispel då vi skulle gå hem och var helt vansinnig för att han behövde ta på sig jackan , det slutade med att han blev utan den obligatoriska kalasgodispåsen och vi fick gå ut före med honom i bilen. Jaja han lugnade ner sig ganska snabbt igen men det är ju endå tråkgt då det ska sluta så.

I dag har vi varit en sväng till IKEA, köpte ju dumt nog bara 1 paket med värmeljus förra gången jag var där, det räcker inte många kvällar hemma hos oss, så nu är ljusförrådet uppfyllt igen.
I eftermiddag har gubben varit upp på vinden och hämtat ner våra julsaker, är lite sugen på att börja pynta men ska försöka hejda mig till slutet på veckan iaf, får se om det går bara....

I morgon fortsätter julhandlingen, mannen har tagit semester så vi ska ut på lite äventyr tänkte vi, vill få köpt mammas julklappar innan hon kommer, så vi slipper göra det sen, frågan är ju bara vad man köper till en på 50+ som har ALLT?
Vad ska ni köpa till era föräldrar?

Inga bilder i dag, orkar inte hämta kameran:)

Godnatt


Kommentarer
Postat av: Miian

oooh sånt med larm kan göra mig galen,man märker ju inte det förrän man verkligen ska ha kläderna!

Men va snällt att du fick lite kompensation för besväret!

Hur är de annars?

E du frisk och kry nu?

ska snoka vidare här nu i din blogg,missat lite antar jag.

kramkram.

Skulle vilja beställa mitt halsband nu förresten,svårt att ta det via kommentar kanske.

Svårt att veta vad du har för möjligheter och material ;)

Kramkram

2008-11-25 @ 19:19:14
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Miian

Oh Lisebergs julpyntning slår ju allt.

Förutom tivoli i Köpenhamn men man kan ju inte få allt ;)

Jag har nästan glömt hur halsbandet såg ut,men minns jag gillade det,ska snoka upp det i bloggen nu ;)

Du kunde stansa in namn osv med väl?

Hoppas ni har en bra dag.

kram

2008-11-26 @ 13:46:28
URL: http://miian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0