Onsdag igen

Gud jag tycker det är onsdag hela tiden, men det kanske beror på att det alltid är min första jobbdag för veckan och lediga dagar går ju alltid mycket fortare än jobb´dagar, för visst är det så?

I går var jag "ledig" fast dagen blev endå fullspäckad.
Oscar skulle till tandläkaren kl 10.50 så jag var upp och hämtade honom på skolan 10 minuter innan.
Han hade en liten grop i en tand som dom skulle fixa för att det inte ksulle bli något värre.
Han ställt in mig på full cirkus då jag vet vilken tandläkarskräck han har.
Men alltså jag bara satt och log och såg på min lille kille där han låg i den stora stolen och gapade och nickade då tandläkaren sa vad han skulle göra.
Tet trodde jag aldrig!!
När han var mindre fick vi tom äka in till sjukhusets tandläkare och söva ner honom för att sens få titta i minnen, det resulterade i att dom drog ut de 4 innersta tänderna i rent förebygande syfet, rätt eller fel, det vet jag inte men eftersom jag var gravid med tvillingarna då så kunde jag inte följa med och ifrågasätta.
Men i går var jag alltså så stolt!!!

Vi firade med at åka in till "stan" och äta en god sallad till Lunch, eller ja sallad o sallad, för Oscars del vlev det cous cous, pasta ost och tacofärs.

Sen strosade vi en stund i affärer innan vi åkte och hämtade de andra.

Få kvällen fick vi sält vår ektorp 2 sits som vi hade in vardagsrummet innan vi köpte den nya soffan, skönt at bli av med den!
3 sitsen fick flytta upp till allrummet så nu börjar det se ut som folk där med, fattas bara en matta och lite annat piff.

Är på jobbet så tyvörr har jag inga bilder i dag.

Är det ingen som har förslag på aktiviteter för en sliten mamma och pappa med bara ETT barn?

Kram

Kommentarer
Postat av: Linnea

Haha skönt att veta att man inte är ensam om att behöva skämmas över det! :) Jaså, bor ni i det nybyggda villaområdet eller? (ser ut så om man kollar utsikten från fönstret med orchidén). Jag går jämt runt där och tittar jättenoga på allting för jag är så avundsjuk på alla snygga trädgårdar! hehe :)

2009-04-29 @ 20:37:17
URL: http://mammacaruso.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Jag vill också ha en ny soffa... men får nöja mig med min Ektorps trea och tvåa än så länge. Har iallafall tvättat tyget idag. Alltid något. Skönt att det gick bra hos tandläkaren. Vad duktig han var!

2009-04-29 @ 22:03:20
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0