Godmorgon

Vaknade av mig själv kl 7.30 i dag, kanske ingen jättelång sovmorgon men i alla falla 2 timmar längre än jag har fått sova i veckan. Underbart.
Barnen kom nertassande vid 8 och satt sig och tittade på tv, så vi vuxna kunde ligga kvar och dra oss till 9.

När frukosten var avklarad fick vi ett litet ryck och började städa av i köket, av någon anledning så vaknar vi ofta upp på lördagsmorgnar och funderar över om något haft fest hemma hos oss utan att låta oss vara med, diskbänken var överbelamrad. Men tyvärr så är man oftast så trött när fredagen kommer så vi lämnar ofta alla på bänken och tar det lördagmorgon istället. Vi prioriterar att ta det lungt på fredagskvällaran för att varva ner efter veckan.
I dag blev det även lite grovrengörning av spis, fläkt och skurande av diskbänk, så nu går det att spegla sig i köket:)

Vad vi ska göra i dag har vi inte riktigt bestämt, har endå tänkt låta Moa sova middag innan vi ger oss iväg någonstans.
Men troligtvis blir det väl stranden, men då kvarstår frågan, havet eller sjön?
Jag gillar insjöarna bättre medans gubben som är uppväxt vid havet gärna åker dit.
Tycker det känns mycket frächare i insjöar än i havet.

Vad föredrar ni?

Har även skrivit ut våra biljetter nu på morgonen, det börjar dra ihop sig nu.
Tittade i tidningen och nu är det 32 grader i Alanya, lite väl varmt men inte 40 grader iaf som många varnat för att det kan bli i slutet av augusti.

Hoppas ni får en fin dag ute i solen, Kram

Kommentarer
Postat av: Mamma Russin

hej gumman..



vad vart det, havet eller sjön?? vet inte vad jag gilar mest.. men det blir väl det man är van vid så för mig är det ju sjöar typ vättern gilar jag.. rent och klart vatten.. :)



klart våra fina flickor ska ha rosa dockvagnar, hihi.. måste ut och kolla på lite sådana snat tror jag.. men vi har ju lo som fyller 15 år först, och det blir dyrt.. :)



fred tog tag i vårat kök igår han.. :) kliniskt det med, underbart skönt..



ha det bäst vännen.. vi får ta ett telefon snack snart.. kramkram och hälsa alla..

2009-08-08 @ 22:52:59
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0