Pensionärsvarning

Nu sitter gubben och jag bänkade framför tv:n och tittar på Lotta på Liseberg med varsin lott dessutom framför oss.

Hade tänkt åka in och titta live men när jag ser hur mycket det regnar där så är jag glad att vi stannade hemma, mycket mysigare hemma i soffan uppkurad.

Men har ni tänkt på en sak, denhär killen osm sjunger Foxy låten, har redan glömt bort vad han heter men i alla fall, han var ju med på sommarkrysset i lördags med samma låt och nu är han här, har hänt flera gånger att samma artister är med veckorna efter varandra i dessa program med samma låt, lite trist kan jag nog tycka.

Nä nu ska jag kika in på svenska hem , fick ett presentkort där då jag fyllde år i maj och har fortfarande inte utnyttjat det så det är hög tid.
Ska förbi hjälpmedelscentralen i morgon också tänkte jag, var dit med jobbet förra veckan och rev sönder mina byxor på en av deras stolar. Ofta är man alldeles för snäll när det gäller sånt och håller tyst men jag tog mod till mig och gick och frågade om dom inte hade ansvar för deras möbler och att mina byxor repades upp.
Och det lönade sig, så nu kan jag hämta ut pengar till ett par nya byxor, det tackar vi för.

Ma höres, Kram

Kommentarer
Postat av: Frida

Härligt att få vara pensionär för en kväll, bara få sitta & mysa i soffan;D

Kramar<3

2009-08-10 @ 20:57:39
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

hjälp.. är det redan en vecka sedan vi var i er fina stad ? gud så fort det går..



ja visst skulle det var perfekt för oss om vi fick vårdbid... jag kan jobba mina helger och gå in extra. .. kanon tycker vi..



sov så gott gumman.. miss you...

2009-08-10 @ 23:25:23
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Speja

Ja, det är lite så att det är samma artister på de där familjeprogrammen. Lite tjatigt kan det bli.



Bra att du sa till om byxorna!

2009-08-11 @ 09:56:28
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Dorothea - Tvillingmamma & Gravid

HAEJ.

Ingen fara, bra med folk som har testat vissa saker =)

Men i den här volvo v.70 buisness är detta inget problem, iaf inte för oss med de stolarna vi har. Vi testade, annars skulle vi nog inte köpa ;) Vilken miss när man kom hem sen. Haha.

Vi har ju kvar en bilbarnstol så vi testade med den.



Dock kommer inte alla sitta bak då jag ogillar att inte ha total koll på alla =)

Så det blir "mini" fram + vuxen och tvillingarna bak.



Hoppas du får en bra dag.

Kram

2009-08-11 @ 10:11:54
URL: http://theans.blogg.se/
Postat av: Dorothea - Tvillingmamma & Gravid

Appropå volvo, har vi en kombi nu. En V40

Och där får det inte plats med tre stolar bra =) Kanske var det en sån ni lånade?

Går jätte bra nu, vi har haft bilen sen dem föddes, man måste bara vara smidig när man packar. Vi hade ju bilen på våran 2 veckors semester med vagn, hoppgungor, gåstolar, resesäng, 2 matstolar, stor väska till barnen, 2 stora väskor till oss, sängkläder, leksaker och ja etc.

Haha, fattade inte att vi fick in det, men de gjorde vi och det gick kalasbra.

Men med en bebis till blir det lite svårare, därav en större bil =)

2009-08-11 @ 10:17:06
URL: http://theans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0