Slut i rutan men fullt upp

Fy, borde inte vara lagligt att vara så trött som jag varit de sista dagarna.
Mycket med jobbet, barnen, tankar inför resan, hemmet.....

I fredags fick jag efter lite påtryckning sluta en timme tidigare så vi kunde komma oss iväg in till stan.
Det är -Kulturkalaset och i går kväll skulle göteborgs gospel spela, tycker det är lite mysigt att titta på.
Gubben och barnen tog buss-tåg-buss för att komma till mitt jobb då jag slutade för att spara in en timmes bilåkande.

Kom in lagomt till 19, var ganska mycket folk men även om vi hade vagnar och grejer kom vi hyffsat långt fram.
När det var slut run halv 9 flyttade vi oss bakåt för att inte stå allt för nära scenen. 21:30 skulle nämligen Europe spela.
Det fylldes på mer och mer folk och när dom sedan började spela blev trycket enormt bakifrån coh vi käånnde att det inte gick att stå kvar läångre, och det var fler än vi som försökte backa med våra vagnar.
Gick förvånansvärt bra trots mängden med människor, de flesta var väldigt förstående och gick åt sidan så gott det gick.
Vi kom hem vid 22:30 med 3 sovande barn, Oscar följde med farmor och farfar hem.
Var bara till att lyfta över dem till sina sängar och sedan lägga sig själv på kudden, orkade inte ens starta datorn:)

I morse var det inte till att ligga och dra sig någoin längre stund, jag hade nämligen vunnit biljetter till vip visningen av Nicke nyfiken på Biopalatset och skulle möta upp Ingela  kl 10.40 inne i stan.



Vi kom iväg i bra tid och hämtade upp Oscar på vägen.
Mötte upp Ingela utanför Bion och fick 4 biljetter. Tack än en gång!

Vi bestämde att Gubben skulle gå in med killarna medans jag och Moa skulle gå och shoppa, mycket bra uppdelning tror jag minsann:)
Killarna hade roat sig kungligt, blivit bjudna på både popcorn, festis, bananer o grejer, och då dom gick ut från Bion fick alla barnen en varsin nicke nyfiken ryggsäck, ni ska tro det var 3 galda killar som kom ut.
Eftersom Moa hade shoppat i nästan 4 timmar slocknade hon straxt innan dom kom ut, men Oscar lovade Moa att hon skulle få hans ryggsäck, han tyckte väl han var lite för stor för den, e väl inte det hippaste man kan ha på ryggsäcken då man bärjar 2an kanske?:)

Det var iaf en väldigt lyckad dag, barnen var jätteglada och har flera gånger under eftermiddagen pratat om hur roligt dom har haft det, då blir man glad som mamma och pappa.

Eftermiddagen spenderades hemma i soffan mestadels, sov nog över en timme då vi kom hem.
Sen blev det tacos till middag, förstår inte hur killaran kunde vara så hungriga efter allt dom ätit i dag, Elliot och Alexander åt 2 var och Oscar tryckte i sig 3!!, så många orkar inte ens jag:)

Shoppingbilder får vänta tills i morgon, har inte hunnit fota dom än, har nämligen börjat packa ner lite i resväskorna nu i kväll, tycker det är skönt att vara ute i god tid.

Men gud, jag var in på apoteket och skulle köpa panodil, har ni sett att förpackningarna bara är hälften så stora men priset det samma, trodde först jag fått tag på fel kartong men nä, så var det inte. Så fräckt, dom har alltså höjt priset med 100%.!!

Nu måste jag sova, ska bara på flugjakt först, har blivit väckt av flugor i flera dagar nu, i morse var det en som väclte mig kl 6!!

Hoppas ni haft en bra dag, Kram

Kommentarer
Postat av: Mamma Russin

hej hopp..:) TACK söta du för alla goa kommentarer.. grattis till boi vinster med..:) vilken lycka för killarna att gå på bio med allt..:)



förstår att du är helt slut efter allt jobb, din stackare.. men snart är det semester och sol och bad..:)



nu har jag kommit hem från jobbet precis.. trött som en gnu.. hihi...



säng sova sova säng säng.. god natt..

2009-08-16 @ 00:11:00
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Ingela la la

Vad kul att killarna gillade filmen, min Elin hade lite svårt att sitta still ;)

Kul att få ett ansikte bakom bloggen!



Ha en bra dag!

Kram Ingela

2009-08-16 @ 06:10:36
URL: http://ingelalala.blogspot.com
Postat av: HUSnrNIO

Kul med biobesök. Läste precis hos Ingela om det. Ha en bra söndag.

2009-08-16 @ 10:09:33
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Så mysigt med en biodag!



Hoppas du får en fin söndagskväll och får vila upp dig lite! :)

2009-08-16 @ 18:53:00
URL: http://etthustilloss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0