Vi kom oss iväg

En lite runda blev det.

Fick hämtat mina pengar för mina trasiga byxor och sedan åkte vi till Frölunda torg, skulle in på Village och shoppa lite snyggt til hösten men gud vad besviken jag blev, inget nytt och fint alls, bara en massa gammal rea:(

På svenska hem blev besvikelsen ännu stärre, dom har plockat bort allt "krafs" och har bara stora möbler kvar, och jag är inte intresserad av en soffa för 15000 just nu, skit också, när man väl har fått ett presentkort kan man inte använda det, så typiskt.

Hittade ett linne för 49 kr inne på Lindex och en kjol för 149 så lite till mig blev det för en gång skull, annars har jag lätt för att bara komma hem med saker till barnen.
Inne på H&M var det dock nära det åkte med en typ av kappa till Moa men jag hejdade mig och hängde tillbaka den.
Och tur var väl det, då jag kom hem hade vi fått katalogen med 10% rabatt på alla barnkläder, så nu ska jag se om den finns med där bara. Inte för att 10% är jättemycket men kläder till 4 barn kostar endel så ja vi tackar och tar emot.

Kikade lite snabbt o nej givetvis fanns den inte med i shop online men denna e jag lite sugen på

Eller vad tror ni, kommer hon se ut som knutten själv?
På bilden hade tjejen kjol och tights till och såg riktigt tuff ut.
Den andra jackan var med som en skepparkavaj eller vad man säger, mer snygg.
Jaja, förhoppningsvis behövs den inte än på ett tag så jag kan fundera lite till.

Nu är det dagishömtning

Kommentarer
Postat av: Mamma Russin

hej hej...



åjo, 10 % blir en hel del.. som du säger på 4 kids blir det en del..



sv: nä jag har nästan inget kvar efter de stora barnen.. Lo har en hel del bratz kvar, men de är ju inte för stina direkt.. tror Lo vill spara dom med.. annars är det mesta slängt, sålt och trasigt.. :)



jag är sååå shopping sugen så jag snart spricker.. hihi.. får nog ta en internet shopping ikväll, haha..



nu ska vi kolla på film..



ps. jag har en utlottning nu i bloggen.. :)



tusen kramar..

2009-08-11 @ 19:09:50
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Mamma Russin

tror det fanns en liknande skinnjacka på lindex, den gillade jag mera.. :) har du kollat in den??



kram igen

2009-08-11 @ 19:11:49
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Ingela la la

Jag gillar den där jeansjackan, fast jag har oxå sett den på Lindex, den är oxå snygg!



Ha en bra kväll!

Kram

2009-08-11 @ 19:29:03
URL: http://ingelalala.blogspot.com
Postat av: miian

hej babe!

Nu äntligen hinner jag ta tag i att svara på din kommentar ;)



När det gäller Jonas JV familj så är situationen allt mer än enkel.

Deras dotter "får" inte gå på dagis och båda föräldrarna är så hejjade med att jobba och tjäna pengar så de kan fylla hemmet med massor med materiella saker,som är sååå viktigt.

Därmed passar Jonas mamma barnet flera gånger i veckan,själv är hon sjukpensionär och gammal och sliten och har en man som ligger på "hemmet".

Så tanten har mer än fullt upp,men det är ju "glädje" att passa harkel



Och iom att hon inte går på dagis och inte träffar några andra barn är pressen stor på oss/Lowa,då måste de ses så inte kusinen "tappar" sin sociala kompetens vad gäller andra barn.

Hon går ju på mötena flera ggr i veckan men där är bara pensionärer typ.



Det är Jonas mamma+pappa bror+fru+barn ena systern och en moster som är med.

Och de firar absolut inte födelsedagar och jul och nåde den som pratar högt om att sånt finns ;)



När Jonas var liten och gick i skolan och man firade lucia,läste högläsning vid jul,öppnade adventskalendern,dansade runt granen osv fick han gå ut,själv i ett annat rum medans de andra lekte.

Vissa dagar/aktiviteter fick han stanna hemma på eftersom de inte "får" delta.

Det är en jäkla soppa det där.



Man slutar aldrig förvånas ;)



Ang skinnjackan så tyckte jag den var cool.

Jag hoppas att Lowa kan ha sin i höst med,annars får det bli en ny lite varmare för det är verkligen sååå fint ;)



Trist att du inte hittade nåt för presentkortet,sååå typiskt.

Kram

2009-08-11 @ 20:03:12
URL: http://miian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0