Vinterkläder

Eftersom vi har vår resa framför oss har all min tid gått åt tilll att se till så barnen har tillräckligt med sommarkläder, men inser nu att det bara är jag som fortfarande är i linne och shorts tänket, ni andra har tydligen gått vidare..
Så det kanske är dax för mig också att gå vidare, barnen lär inte vilja gå i linne och shorts i vinter.

Känns om att stressen över att hitta de perfekta vinterkläderna blir tidigare och tidigare för varje år medans vintern blir mildare och mildare för varje år..

Såhär är iaf tanken att våra barn ska vara utrustade i vinter.

Oscar har en grön jacka från H&M från förra vintern, har kompletterat med termobyxor från Ullared, Skor måste köpas, likaså mössa.

Elliot och Alexander ska nog också få jackor från H&M sedan har jag varit förutseende och köpt dubbla täckbyxor till Oscar på POP så dessa kommer dom få ärva. Även till dem måste skor och mössa inhandlas.

Moa har jag köpt en lila och svart ovarall från pop till. Så till henne måste en jacka, skor och mössa köpas.

Men det här med skor, vad ska man egentligen köpa, Kavat är min absoluta favorit, men att sätta på Oscar som blir 8 sånna känns inte aktuellt. Har sedan barnen var en 3-4 år köpt Viking gore-tex, men ska jag var helt ärlig är jag inte alls nöjd med dessa, barnen blir både kalla och blöta. Och då kostar endå skorna runt 700 om jag inte minns fel.
Vad köper ni för skor till era barn?

I morgon är det sista jobbdagen innan resan....längtar!!!!

Kram

Kommentarer
Postat av: Speja

Jag har kommit fram till att allväderstövlar är det bästa. Då blir de inte blöta om fötterna. Annars är det ett dilemma, samma varje år...

2009-08-19 @ 21:25:38
URL: http://spejasprov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0