Dagis och förhandling.

I dag skulle jag egentligen jobbat men känner mig fortfarande inte bra, illamående men endå inte så jag blev hemma, magkatarr?
Hade lovat dagis att ringa ifall barnen inte skulle komma kl 6.15 som bestämt med när jag hade bestämt mig för att inte jobba var klockan för mycket.
För att stackars fröken inte skulle åkt till dagis "mitt i natten" i onödan hoppade jag upp, klädde på alla och skjutsade dit dem och var hemma igen till 6:30. Jag är den mest morgontrötta människan på jorden så jag la mig givetvis i sängen igen:) Nu när jag inte känner mig bra så är jag om möjligt ännu tröttare dessutom.

Gubben skuille ta inskolningen i dag så vid 9 gav dom sig iväg, det hade gått superbra, han hade suttit i personlrummet och pillat sig i naveln medans Moa härjat med de andra barnen, med tanke på att det bara är 3:e dagen så är det ju toppen!! Det här kommer hon fixa!
Men vad trött man blir av dagis, Tarzan vår katt hade slut på mat så efter dagis åkte dom iväg till lantmännen för att  köpa mera, det var kl 11, hon somnade i bilstolen och vaknade kl 14:30.
Hon hade varit där i 2 timmar, hur ska det bli då hon är där i 9timmar?
Hade egentligen planerat för länge sedan att sätta in den stora bilstolen vi köpt till henne och bara står och väntar men just nu så är det ganska sköt att ha babyskyddet så man kan lyfta med henne in då hon somnar.
Hon väger trots allt bara 9 kilo vår lilla speta:)

Nu är gubben iväg och hämtar hem killarna från dagis/skola och jag börjar bli nervös, facket och komunen skall nämligen ha förhandling ang mitt jobb som jag ska bli uppsagd ifrån.
Alltså det jobbet jag ska bli uppsagt ifrån har jag inte arbetat på sedan sommaren -04 så det är ju inte så konstigt dom tycker det är dax!
Frågan är bara vad som är bäst ,få någonstans mellan 1-6 månadslöner och se glad ut och bli uppsagd eller låta dem leta ett nytt jobb åt mig under en månad enligt LAS.
Men då vet man ju inte vad man får, är det något jag inte alls vill ha och tacker nej till får jag ju varken några månadslöner eller något jobb. SKITJOBBIGT!!! Jag vet ju själv inte riktigt vad jag vill o nu är jag inte ens med på förhandlingen och kan säga vad jag tycker och tänker eller för den delen undrar.
Jag skulle iaf va tillgänglig på mobilen så man får ju hoppas dom ringer om det är något dom är osäkra på.

Nu ska jag och Moa går och se om vi har något att äta i frysen, jag är absolut inte sugen på någon mat men bara för det kan ju inte man och barn svälta.

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Miian

oh vad roligt att Moa trivs på dagiset!

Hon verkar va ett socialt litet troll ;)

Hur mår du själv?

Bättre?

Låter knepigt det där med jobbet,men var jobbar du nu då? om du inte jobbar på det jobbet?

Kan du inte få mer jobb där du är nu?

verkar komplicerat.

Tog dom beslut åt dig nu eller du får säga vad du själv vill?

Hoppas det ordnar sig.

Du armband...är det nåt du gör/kan göra?

Kramis

2009-01-21 @ 19:16:13
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

kul att dagis funkar så bra..:)



men du jobar alltså inte på ditt "riktiga" jobb nu..??

jag skulle ta ett par månadslöner och söka ett nytt jobb om du nu inte kan jobba kvar där du jobbar nu!!

om vad rörigt detta vart..:)

har du orkat tagit några kort än till din nya design??

kramkram

2009-01-21 @ 19:54:55
URL: http://enburkrussin.blogg.se/
Postat av: Miian

Aha nu hänger jag med ;) ;)

Svårt beslut det där,hoppas det löser sig.

Vårdyrke är ingen hit för min del heller,men jag får ju njuta av de dagar man har fridagar/jobbar kväll osv..man får ta sig tid till familjen helt enkelt ;)



Hmm rita kan jag dock inte men vill ha nåt litet lätt med nåt hänge till tävlingen ;)

Gör nåt fint vettja ;)

kan ju kosta max som halsbandet gjorde ;)



Hoppas det går bättre för oss imorgon på dagis,vill inte känna som jag gjorde idag så hoppas jag slipper det imorgon ;)

Kram

2009-01-21 @ 21:36:41
URL: http://miian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0