Garaget

När vi flyttade in i huset var garaget oisolerat och så har det förblitt tyvärr.
Så hittils har vi i princip bara ställt in grejorna där det passat, efter som vi inte haft någon vettig förvaring.
Men nu är det dax att få lite ordning i röran.
Gubben började i fredags med att isolera och sätta spånskivor på ena långsidan, o vilken skillnad det blev!!

I går var vi på ikea och köpte lite hyllplan så man kan organisera upp alla miljoner pryttlar på väggen och slipper ha allt drällandes på golvet.
Har vi tur kanske man kan få in en bil såsmånging om?

Har kikat runt lite på clas ohlson och hittat endel bra gjejor, tex så behöver vi krokar för alla trädgårdsredskap så som krattor, spadar, hackor o ja ni vet allt som annars står i ett hör och när man tar en grej ramlar de andra 20 också.

Sånna här borde blir bra.

Sen finns det ju miljoner med smågrejor så som skruvar muttrar, rep, handskar o sånt som borde få en bestämd plats.
Som det är nu ligger allt inknött i en stor verktygslåda, alltså verktygslådor i sig är ju en smart uppfinning men inte tusan får allt plats i den och då är risken stor att det hamnar lite var stans istället tyvärr.

                   

Får se om jag orkar mig in och kika på dessa grejor på vägen hem  från jobbet i dag.
Det är nåmligen ltie brådskande att få upp grejorna så han kan fortsätta med resten av garaget.
Eftersom vi har så mycket skit där inne får man ta det bit för bit....

Nu ska jag göra en insats på jobbet...kan ju inte sitta och blogga hela dagen:)

Kram

Kommentarer
Postat av: Miian

Hua röjja garage måste väl ändå va nåt av det tråkigaste? :P

Fast enormt skönt när det är färdigt och allt har sin plats och man slipper riva ner allt för att komma åt en sak ;)



Det verkade gå fint att få någon dag extra de veckor jag jobbar lite,fick dock bara komma upp i 15timmar,vilket känns ganska lite,men men skit samma mer tid för oss två,hoppas dock bara hon kommer in i det på riktigt och det inte blir hattigt och lustigt!



Hur menar du mellan Moa och Lowa?

Blev nästan lite rädd när jag läste :P

Kanske är det vi som "skyndar" på henne en massA?

Ingen aning,haha.

Vi byter och donar och gör allt eftersom det känns lagom och rätt,jag har ju inga barn innan så jag "kan" inte sånt där ;)

Följer hjärtat och hjärnan.

HaHa ;)



Ha de så bra på jobbet nu.kramis

2009-01-28 @ 13:27:55
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

hej hej..



kul att får snyggt i garaget med.. :) jodå jag har fått ditt mail..:)

det har varit lite och fixat med idag och imorgon kommer jag inte fixa din design.. men sedan sätter jag igång.. lovar..:)



tänkt.. vill du ha fotona i färg eller sv/vitt...??



kramkram

2009-01-28 @ 22:05:16
URL: http://enburkrussin.blogg.se/
Postat av: Miian

hehe njedå tog det inte fel ;)

SOm tur är så är ju barn så olika och alla speciella på sitt vis ;)

Det blir bra folk utav dom alla på nåt vis!

Klart ni njuter lite xtra utav er lilla prinsessa,och vill hon kan hon väl få sova i spjälisen heeela livet ;)



Hoppas du har en bra dag,här skiner minsann solen.

Liten är på dagis och jag toktvättar och vädrar och allt känns sådär vårigt och skönt!

2009-01-29 @ 11:50:55
URL: http://miian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0