Inskolning

I går var första dagen på Moas inskolning, är ju inte van att inskola så små barn då Elliot och Alexander var 25 månader och Oscar nästan 3½ då de började.
Men vår lilla prinsessa är ju ganska van med ljud o stoj och stim hemmifrån pga alla brorsor så just den biten är jag inte alls orolig för, det som kan bli lite jobbigt är just själva lämningsstunden, hon är väldigt mammig/pappig.

I går var vi ensamma inne med "hennes" fröken, då de andra barnen gick ut då vi kom, en lite lugn start, var där en timme och Moa fullkomligt njöt av att rota runt bland alla nya leksaker.

I dag har vi varit där mellan 9:30 -11. Även brorsorna fick sovmorgon i dag så dom fick börja samtidigt istället för 7:30 som dom brukar på tisdagar.
Jag han inte ens ta av mig mina kläder innan hon hade krypit in till de andra barnen och hittat sig lite att pilla med, det bådar gott!
Som fröknarna sa det blir nog värre att lämna Elliot än Moa:)
Har ju haft en sån himmla tur att vi fått samma avdelning till alla 3 barnen, min fasa var att behöva åka runt på 3 olika ställen för att lämna och hämta, så det är verkligen jätteskönt att alla de små går på samma avdelning och Oscar då på fritids.
Till våran då det blir varmare brukar Oscar cykla själv fram och tillbaka så då har vi bara ett ställe, superskönt!!

I morgon blir det pappa som sköter inskolningen då jag jobbar, men det ska nog gå bra.
Får se bara om jag kommer mig iväg till jobbet, känner mg inte helt bra, har ont i huvudet, magen och i lederna, men jag avvaktar till i eftermiddag med att meddela jobbet hur det blir, vet att jag behövs på jobbet men e man sjuk så e man, har ju redan varit borta i nästan 2 v pga Moa så det är inte så populärt om jag ringer och säger att jag är sjuk misstänker jag.
Jaja, den som lever får se.

Nu ska jag och gubben äta lunch tillsammans innan snurren med hämtningar börjar.

Hej så länge

Kommentarer
Postat av: Emelie

Men vad skönt att de går på samma avdelning, måste vara hur bra som helst!!!!

Det kommer gå galant för henne verkar det som.

krya på dig!!!

Kram!

2009-01-20 @ 12:45:03
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

hej hej..

skönt att ha den lilla skaran samlad på samma avdelning... och vad kul att det funka r bra med inskolningen..:)

hoppas du snart känner dej bättre.. inte roligt att mår dåligt..:)



krya på sig nu..



kram

2009-01-20 @ 13:18:46
URL: http://enburkrussin.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tack så mycket! Det är verkligen fantastiskt att vara barnmorska, om det är din dröm så tveka inte, du kommer inte att ångra dig. Men det är tyvärr en lång väg för att komma dit.

Så du har med tvillingar? Så roligt! Har du något bra tvillingtips att ge?

2009-01-20 @ 16:12:32
URL: http://emeliese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0