Så var det fredag igen

Är det inte lite konstigt, mitt i veckan tycker man att veckan går jättelångsamt men är väl fredagen kommer och man får krypa upp med familjen och mysa i soffanså undera man var veckan tog vägen.

Jag kom hem vid 19:30 som vanligt i dag, vi la de minsta barnen straxt innan 20, och sedan har jag gubben och Oscar tittat på Lets dance och ätit räkor, MUMS!!
Är så himmla gott med färska räkor från fiskbilen, är alldeles för sällan man köper det.

I helgen har vi inga direkta planer, ska försöka få lite ordning på kaoset som råder här inne och även gå ut o garaget och fortsätta där, nu ska hyllorna upp!

Det jobbiga i garaget är att vi har Oscars kaniner där ute och dom skitar ner nå fuktansvärt.
Den ena, lilleskullt är en lite dvärgvädur som inte gör mycket väsen av sig, medans den andre, Stampe är en enorm gotlandskanin, som är i storlek med en katt,
Stampe är den mest rymningsbenägne kanin jag varit med om, förra fredagen isolerade ju erik klart ena väggen men han inte sätta upp sista gipsskivan.
Dgen efter när vi kom ut och skulle ge dem vatten och mat är kaninburen tom och all isolering ligger på golvet i små molekyler, då har kaninjäkeln rymt och roat sig lös i garaget!!!

Har planer på att fixa en riktig vinterisolerad utebur till dem så dom kan vara ute året runt men tills vidare får dom bo i garaget under vintern.

Nu ska jag väcka liv i gubben som somvanligt ligger och snarkar i andra soffan, hur kul är det att komma hem efter ett långt arbetspass och sedan sitta brevid någon som bara ligger och sover?

Ska göra lite halsbandsbeställningar under helgen tänkte jag, synd bara jag inte kan stansa men har jag bara gjort klart halsbanden går det ju fort att få allt klart då jag fått brickorna.

Elliot, pappa upp idagen:)



Kramkram

Kommentarer
Postat av: Mamma Russin

vilken fin liten lintott..:)



skönt med en hemma helg utan direkta måsten..:)



kramkram

2009-01-30 @ 23:40:59
URL: http://enburkrussin.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tack tack!!!

Javisst, ny bil ska bli härligt. Vi har aldrig haft en ny men det ska bli kul!!

Måste köpa en bra klädsel och skydda sätena med också...kan tänkas, hihi

Låter som att fredagen vart mysig, hoppas att resten av helgen med varit bra. Så du beställer brickor från Kina, det är ju svårt att få tag på just brickor tycker jag...Kram!!

2009-02-01 @ 17:14:04
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0