Söndag igen:(

Så var det söndag igen, tänk att helgerna alltid ska gå så fort.
Jag börjar ju inte förrens på onsdag men gubben jobbar måndag-torsdag så då kan det lika gärna kvitta om jag e ledig, det blir endå inte samma sak när han jobbar.

I morgon börjar Moa sin inskolning på dagis, vår lilla bebis.
Så i kväll har vi gjort iordning stora dagisväskan, det är en hel del som skall med, blöjor, extrakläder, stövlar, fleecefodrade regnkläder, handskar ja gud vet allt och nu kommer jag på en sak till bara för det, namnnapparna jag beställde innan jul, inte att förglömma.

I går tog vi oss i kragen och började fixa iordning eget rum till Moa.
Tanken var att hon skulle få det sista rummet som är ledigt på ovanvåningen men vi ändrades oss, alla killarna har egna rum där uppe men det är först nu när tvillingarna blivit 4 som dom börjat leka där upp, innan tordes man inte släppa upp dem själva, ni ska bara veta hur mycket bus 2 snart 4 åringar kan hitta på när man vänder ryggen till.
Så rummet där uppe får vara gästrum ett tag till.
Vi röjde istället ur datarummet som vi hade nere brevid vårt sovrum.
Skrivbordet fick Oscar ta in till sitt rum, det skrivbord han hade var nämligen det som jag fick i 7års present då jag var liten, så det hade sett sina bättre dar.
Eftersom vi inte längre har något skrivbord fick öven den stationära datorn följa med in till honom.
Hade aldrig gått och köpt en dator till en 7 å´ring annars men är vi hade en så, varför inte.
Ni kan tro vad stolt han varit i dag då han suttit och spelat lek och lär spel uppe på sitt rum:)

Vi hade även en stor EXPEDIT bokhylla från ikea inne i kontoret, har egentligen alltid tyckte den varit för stor ochhög men den har ju endå fyllt sin funktion så den har fått stå kvar, men nu ska den UT!!!
En väninna ska ta den till sina killars rum, får se när det blir av att dom kan komma och hämta den bara, det är ju inget man bara lägger in i bagagen direkt.

Så halva rummet är någorlunda färdigt, inte så mycket på väggarna men det kommer väl allt eftersom.
Tapeten är ju absolut ingen barntapet men på nåt sätt tyckte jag det blev rätt fint iaf.
Tanken är ju att det skall bli kontor igen såsmåning om så då väntar vi med rosa tapeter tills hon flyttar upp i rummet där uppe.





Så ser det iof inte ut nu, vi har redan efter 1 natt hunnit tröttna på att springa in till henne flera gånger i timmen så nu är sängen tillbaka i vårt sovrum igen, haha mennu finns rummet iaf och det är bara att bära in sängen igen när vi har mer ork att springa:)

Kram och godnatt


Kommentarer
Postat av: Emelie

vad fint det blev!!!!

Ja visst är det svåraste att vet vad man ska köpa? Jag har nog gjort 4 beställningar nu, köpte bara massa fel saker och saker som var för små och inte passade men snart kanske jag kan göra mig ett litet halsband.

Kram kram

2009-01-19 @ 08:19:09
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: Martina

Haha jaså sängen fick inte stanna så länge, kan tänka mig att man har den så länge det går i ens sovrum så man slipper gå dem där extra meterna!

2009-01-19 @ 19:48:01
URL: http://skepparegatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0