Strandsatta

Gud vad jag önskar mig en varm kärleksfull och omhändertagande släkt.

Själv har jag i princip ingen familj förutom min mamma och blev därför jätteglad då jag träffade min man som hade 3 syskon.
Såg framför mig hur våra då tilltänkta barn kunde leka, hur vi kunde träffas då och då och kanske äta middag tillsammans, ja ni vet, man kanske till och med kunde titta förbi hos varandra på en oanmäld fika.

Ack vad jag bedrog mig, här är det familjen sköt dig själv och skit i andra.
Aldrig någon som ringer, tittar förbi eller frågar hur det är.

Själv tycker jag det är jättekul att kika förbi med lite bullar för en fika, ni vet man hittar något som man vet den andres barn skulle bli glad för och köper, lite vanlig omtanke alltså, men nä jag har helt slutat med sånt, varför fortsätta när andra inte uppsakttar det eller ger så mycket som ett tack tillbaka? eller själv kommer förbi nästa gång?

Bjöd ena hans syster hem till oss på fika i vintras, dom har fortfarande inte kommit och vi bor trots allt bara 20 minuter ifrån varandra. Så man känner sig inte vidare högprioriterad om man säger så.

I midsommar fick vi låna hans andra systers bil för att kunna dra husvagnen, jättesnällt av henne och vi är evigt tacksamma. Ringde i går för att höra om det fanns någon chans att kunna få låna den några dagar igen men min man hade fått till svar att helst inte:(
Ringer hans andra syster och får till svara att nä, ni vet hur det är med bilar, och sen så skulle ju det passera några mil på varvmätaren också.
Nu är det ju inte så att dom skulle behöva sitta hemma för att vi lånar deras bil, dom skulle givetvis få låna våran bil, eller till och med båra våra om dom skulle vilja.

Hade lite planer på att åka upp till Örebro, Vi vuxna gillade deras fina camping jättemycket och Oscar såg helt salig ut då vi nämde det, han kom ihåg sist vi var där och man kunde bada ute på campingen och vi sedan for till Lek och buslandet.

Hans ena systers man tyckte vi kunde hyra en bil, kan väl säga såhär, jag betalar INTE 3598 kr för att hyra en bil i 5 dagar!

Vi blir således hemma, så himmla tråkigt nu när vi har chansen att komma iväg med bara en 5 sitsig bil. Och att hyra en stuga när vi har en husvagn på uppfarten känns abslut inte som ett alternativ.

Fy vad jag gnäller, var bara tvungen att tycka lite synd om mig själv då jag sitter här och inte har något vettigt att göra på en hel vecka:)

Vad har ni andra för relation till era släktingar?

Kram

Kommentarer
Postat av: ♥ Mamma Russin

hej gumman..

men åhhh, hade ni tänkt komma hit.. men.. det måste ju g¨år och ordna va?? då hade vi ju kunnat träffats... hade varit toppen roligt ju...



kramkram

2009-07-16 @ 20:19:48
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Frida

Ogina människor är det absolut VÄRSTA jag vet usch!!!

Jag tänker på dig & HOPPAS att det ordnar sig så att ni kommer iväg!

Puss & Kram<3

2009-07-16 @ 20:37:05
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag umgås tyvärr inte med jättemånga i min släkt. har varit lite konflikter och annat trist. Jag har en känsla av att jag och Hampe alltid skall ställa upp och inte andra för oss. Men skulle vi säga nej så gör vi aldrig något..de själva då? trist men sant... aja...behövde också gnälla lite:P Kram kram

2009-07-16 @ 21:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0