Surkärring

Sen när blev det okej för damer i 50 års ålderna att ställa sig 2 cm ifårn mitt barn och skrika rakt ut att nu lägger du av!!!
Jag bara undrar.

Placerade oss utanför räcket till uteserveringen framför senen i går vid kvart över 7 för att invänta att Lotta på Liseberg skulle börja. Innanför på uteserveringe satt en ensam lite äldre man och drack kaffe, barnen snackade lite md honom och han var väldigt trevlig.
Precis då det drar igång komer en kvinna i 50 års åldern med 2 barn, kan dom ha varit 13 och 15 eller nåt sånt? och sätter sig brevid honom. tänder en cigarett och i princip trycker upp den mot alla barnen som står brevid.
Efter en stund så börjar fler och fler sätta upp sina barn på räcket för att dom ska kunna se något, inget med med det liksom eftersom räcket är väldigt brett så sitter dom väldigt bra och alla föräldrarna kan står nedanför.

Det går ett tag och sedan vänder damen sig om och tittar på oss föräldrar och säger lite spydigt, sitter jag ivägen för era barn eller? Svarar henne att nä absolut inte och tror liksom att det blivit något missförstånd, men sen vräker hon ur sig att hon hade minsann betalt för dendär platsen på uteserveringen!? Sen när betalar man för en plats på en uteservering? Vill man sitta ostört på en uteservering kanse Liseberg en måndag kl 20 är lite fel plats att välja, då hela serveringen och runt om var helt knökfull.

Våra barn hade absolut inte stört henne på något vis, Vet att Elliot råkade nudda hennes arm då han skulle hoppa ner men inget mer.

Efter hon sagt det till oss föräldrar vänder hon sig om en gång till och nästan skriker i alexanders ansikte att . Nu lägger du av!!! Till saken hör att han hade liksom inte gjort något, inte heller den andre killen som satt brevid honom.

Blev riktigt förbannad, lyfte ner barnen och sa att tanten hade en dålig dag och gick därifrån.
Barnen undrade givetvis varför vi gick men jag kännde bara att nä jag orkar inte diskutera med henne.
Tyckte hon våra barn var i vägen, varför säger man då inte bara det på ett trevligt sätt?
Ställer man sig och skriker till ett okännt barn?

Nä fy, jag blir riktigt arg nu när jag tänker på det, hon förstörd verkligen vår mysiga eftermiddag:(

Det vi såg av framträdandet var iaf riktigt bra! Ska nog försöka ta oss in någon fler måndag, men då väljer vi nog en regnfri:)

Kram

Kommentarer
Postat av: Malin

Gud vad trist det är med sådana människor. Ska de sura kan de stanna hemma och göra det och inte förstöra för alla andra. Att inte vissa förstår att man inte kommer någonvart här i livet genom att sura sig igenom det. Blev arg nu när jag läste ditt inlägg. SURA K****NG :P Kram och hoppas inte ditt barn får hörselskador...

2009-07-07 @ 20:18:42
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: ♥ Mamma Russin

hej vännen..

usch så tråkigt det är att läsa hur illa du och barnen blivit bemötta.. riktigt dåligt av sur tanten.. förstår mig inte på sånt folk, men vi har gott om dom på mitt jobb ibl med..



hoppas ni "kom igen sedan" ...

kramkram gumman

2009-07-07 @ 22:53:43
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Emelie

Men ÅH vilken kärring rent ut sagt.

Hennes barn har väl aldrig varit små?!?!

Precis som hon hade ensamrätt på sin plats...

KRAM!!!

2009-07-08 @ 21:50:17
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0