Måste bara fråga

När jag växte upp firade vi alltid skolavslutningen lite med att först fika hemma på dagen och sedan gå ut och äta på kvällen.
Det var alltså inte bara vi som gjorde det utan nästan alla gjorde så plus att man då fick en liten present, ni vet något användbart som en klocka eller liknande.
Givetvis var även mormor/morfar farmor/farfar med under dagen.

Min mamma ringde förra vecka för att höra så vi hade köpt någon present till Oscar och att vi nu båda tagit ledigt o ja ni vet hur mammor är, och jag hörde hur lugn hon blev på rösten då vi båda fått ledigt och presenten var på G.(vi köper den tillsammans med henne då den blev lite väl dyr i år)

Sen tänker jag på Eriks försäldrar, dom vet inte ens vilken dag han slutar och har nog inte en tanke på att ens komma och fika den dagen.

Hur firade ni andra då ni var små, hur har ni gjort med era egna barn?
Ni som inte har skolbarn, hur är det med dagsiavslutningar, följer mor och farföräldrar med så sånt hos er?

Ha en fin dag, Kram

Kommentarer
Postat av: Russin

hej hej..:)



jag firar mina barns avslutning och har alltid gjort..:)

däremot vart jag aldrig själv firad som liten.. och absolut inte fick vi några paket..



så det är nog helt olika.. :)



2009-06-08 @ 12:15:23
URL: http://enburkrussin.blogspot.com
Postat av: *Sofie*

Vi har varit i Alanya innan vi fick barn och älskade det!

Denna gången var vi i Side, betydligt lugnare och mindre men vi trivdes bra där, hängde ju ändå mest på hotellet. Dessutom mindre resa från flygplatsen dit.

Ja det är nog sjukt varmt då men ni får vara nära vattnet hela tiden, vi var där i juli första gången tror jag och det gick inte ens att svalka sig i havet då, värsta värmeslaget hehe.



Hmm vet ej vad ni ska tänka på som du säkert inte gör själv, vet ej hur gamla dina barn är? Men Alex dricke rju välling så vi hade termos med oss för att kunna värma vattnet på hotellet om vi skulle iväg på kvällen osv, massor av solskydd kanske till och med en sådan spfdress till dem minsta? Solen är riktigt stark där!



Hoppas att ni får en underbar resa iallafall=) Turkarna kan vara lite väl jobbiga när dem vill att du ska handla men det är bara att vara bestämd och säga nej och gå vidare och ska du handla så pruta!!

Kram

2009-06-08 @ 13:08:08
URL: http://frusofie.se
Postat av: 2BarnsMamman

När jag var liten tror jag inte att vi firade varje avslutning så mycket, men på något sätt uppmärksammade vi nog dagen och mamma eller pappa var alltid med på avslutningen. Än så länge är det bara dagisavslutningar för mig som mamma. Den firas med fest och picknick på dagis. Imorgon är det dax för det :) Hoppas ni får en fin dag!

2009-06-08 @ 14:41:19
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com
Postat av: Caroline, LINA FRANKღ

Kikade runt och hamnade här :) Om du vill läsa om mig, min chihuahua Tindra och massor av shopping så får du gärna kika in hos mig :) Bjuder självklart på massor av bilder också. Enjoy ;-)

2009-06-08 @ 17:15:33
URL: http://carolinefrank.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Efter avslutningen åkte vi till den närliggande stadens marknad. Minns det som superkul att avsluta skolan och inleda sommaren bland marknadsstånden.

2009-06-08 @ 18:57:43
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: miian

oh minns inte riktigt hur vi gjorde.

Men har för mig att morgon spenderade vi tillsammans,gjorde oss fina,tog foton och hade det allänt mysigt.

Tror dessutom att jag och syrran fick välja mat den dagen,vi var nästan aldrig ute och åt på restaurang pga vår äldsta syster och hennes handikapp men jag vill minnas att avslutningsdagen var speciell.

Tror även mormor mfl gav oss något sommarpresent/pengar.



Det viktigaste av allt hos er är ju hur er tradition ser ut,hur ni vill bevara den och vilka ni vill ska spendera den med er.



Jag kommer aldrig begära/kräva att mormor/farmor mfl ska vara med på Lowas avslutningar m.m men jag kommer lägga in ett önskemål om det.



Hade jag varit dig hade jag svalt stoltheten,ringt och bjudit hem farmor&farfar och sagt att O slutar skolan och ni ska "fira".



Hoppas det ordnar sig,är ju trots allt mysigt att kunna samlas allihopa och "fira".

Kram

2009-06-08 @ 19:31:16
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Frida

Vi har alltid firat skolavslutningar/dagisavslutningar med en middag. För att på så sätt sätta punkt för våren & välkomna sommaren & ledigheten.

Hoppas att du haft en skön kväll!

Kramar<3

2009-06-08 @ 20:32:38
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0