Utrymme

Vad roligt att höra hur ni andra bor och hur ni resonerar kring utrymme.
Det är nog som många av er säger att man blir aldrig nöjd hur man än har det.
Men det konstiga är att jag trodde väl aldrig att jag skulle sitta och säga att vi bor för stort.

Det hus vi bodde i tidigare var på 87 kvm + en källare på 87 kvm jättelitet alltså så jag inbillade mig att så stort som möjligt var bäst och blev givetvis jätteglad då vi fick möjlighet att bygga detta huset vi bor i idag.
Nu har jag lite andra tankar.
Vårt hus är nästan 200 kvm och har 8 r o k, drömmen hade varit ett enplanshus på runt 160 kvm men gärna med lika många rum, för dom behöver vi ju!
Problemet när jag tänker efter är nog egentligen inte ytan utan att de 4 sovrummen ligger en våning upp. Dom glöms liksom bort, tyvärr måste jag säga, känns tråkigt att inte kunna utnyttja huset till fullo.
Men som ni anda också säger, det kommer bli kanon då barnen blir större och dom kan husera ensamma på övervåningen med sina kompisar med tv-spel, datorer och annat roligt.

Men då kvarstår ju endå frågan, ska man tänka så långt i framtiden och fortsätta ha en "tom" övervåning eller ska an tänka mer på nuet och flytta till ett hus som är mer anpassat efter hur familjesituationen ser ut nu?

Vilka problem man kan ha, ska fortsätta fundera lite på det här medans jag går och steker lite pannkakor:)
Hoppas ni andra har en bra fredag, själv slutar jag 19 som vanligt men sen väntar HELG!
Och nästa vecka blir inget sig likt.

Ha det gott, Kram

Kommentarer
Postat av: Mamma Russin

hej vännen..

vi har lite samma problem.. vi har ju en 5 a på 130 kvm.. lagom stort men så fel planerad.. vi använder ju inte vårat vardagsrum för det ligger på övervåningen.. utan vi blir sittande i köket eller framför varsin dator på nedreplan.. :(

det är så jobbigt att springa upp och ner och bära på stina hela tiden.. :(

hmmm..

hoppas du mår bra iaf.. hur går det med ditt gi ande??



KRAM

2009-06-05 @ 11:43:50
URL: http://enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Barnens Hjältar

Oj, åtta rum :-)

Vi har 6 sovrum och ett vardagsrum, tre av rummen är inredd källare.. vi har byggt till ungefär lika mycket som vi hade :-)

ha en fin fredag!

2009-06-05 @ 20:28:20
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

det är mjukt bröd.. och det finns de som har det som hamburgerbröd..:) jag har haft det som pizza botten och som smörgås.. smarrigt .. sista gången gjorde jag med vitlök och öter philadelphisost, mmumms så gott det blev.. kram

2009-06-05 @ 21:11:06
URL: http://enburkrussin.blogspot.com
Postat av: *Sofie*

Tack!

Åh så härligt med 2 veckor utomlands, vart i Turkiet åker ni någonstans?!

Hoppas att ni får en underbar resa och en trevlig helg=)



Kram

2009-06-06 @ 09:39:04
URL: http://frusofie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0