Välgräddad

Är det inte typiskt, nu har det varit "fint" väder i flera dagar och i dag börjar det regna och ska tydligen göra i morgon med.
Kan bli riktigt mysigt att sätta upp förtältet på husvagnen i spöregn.

Gjorde mig lite för i går och körde inom Maxi på vägen hem för att inhandla aluminiumformar att göra paj i.
Gjorde 2 pajer då vi kommer bli 9 barn och 6 vuxna på midsommarafton,sätter in dom i ugnen och sen ska jag och Elliot bära ut lite grejor i husvagnen sen kommer en granne förbi och börjar prata och då kan ni säkert lista ut resten själva.
2 timmar!!!! senare undrar Erik vad det är som luktar inne i huset, och tar ut  2 välgräddade pajer ur ugnen.
Det stod max 30 minuter på receptet men pajerna såg precis lika fina ut som dom brukar så frågan är om man törs äta dom iaf, kankse inte bjuda på men våra huliganer är inte så kräsna så dom äter nog upp dom iaf.
Men vad tröt man blir på sig själv, är inte första gången jag glömmer nåto i ugnen.
De sista 3 gångerna vi försökt värm vitlöksbröd i ugnen så har det slutat med svartbränt bröd som vi varit tvungna att slänga, fattar ni eller, 3 gånger, hur kan man göra samma misstag så många gånger utan att lära sig, det är jag i ett nötskal det!

Vi sa förresten upp våran hemtelefon nu första juni för att i fortsättningen få alla våra samtal som rings till vårt fasta nummer vidarekopplat till min mobil.
Nu var jag då tvungen att säga upp vårt fasta bredband och måste alltså skaffa ett mobit.
Vet jag pratat om det innan men liksom inte tagit mig för att underska det så mycket och nu har det ju kommit en helt uppsjö av nya produkter.
Ni som använder mobilt bredband, vad har ni och vad tycker ni om det?

Nu är jag hungrig och smart som jag var tog jag inte med mig någon mat utan inbillade mig att jag skulle klara mig fram till 13 då jag slutar. Får köpa mig en sallad på Donken då jag åker hem tror jag minsann.

Hoppas ni har en bra dag i regnet, Kram

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej!



Gu va skönt att kunna säga upp det fasta! Vi kör mobiltinternet just nu och det är helt ok fast vi har typ nada i mottagning. Däremot så kommer vi inte kunna köra det mobila enbart när vi flyttar in i nya huset för där är det ännu sämre mottagning. Känns lite surt att ta en smäll på 20 000kr för att koppla in fast telefon, men man vill ju kunna kommunicera med folk också...



Ha en strålande dag o hoppas solen tittar fram lite!



Kram Jenny

2009-06-18 @ 13:38:01
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Hoppas du har haft en mysig och kul midsommar även om det kanske har regnat. Det där med tältprojekt i ösregn är allt annat än kul:( Trevlig söndag!

2009-06-21 @ 11:35:21
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Elin C

Det är inte mysigt att sätta upp förtältet regn, men det är mysigt att höra regnet smattra på taket :)

2009-06-21 @ 20:46:44
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: angelica

väskor till salu i min blogg, stora och små. dessa väskor är unika då dom enbart kommer finnas i ett exemplar.

Kram

2009-06-21 @ 20:49:10
URL: http://raaaw.blogg.se/
Postat av: mammagladh

Hoppas ni fick en regnfri midsommar!

Vi har en husvagn hemma nu.



http://mammagladh.blogg.se

2009-06-22 @ 13:06:42
URL: http://www.babymind.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0