Vad har vi gjort??

Just nu undrar jag vad vi gjort för att förtjäna det här.

Oscar hade 39 graders feber i går kväll, är hemma från skolan i dag men ser ut att ha piggnat på sig förhålladevis bra endå.
Men i morse han jag inte heller höra det underbara ljudet av mobilens alarm, Moa var före i dag med.
Öppnar hennes dörr och stanken slår emot mig, hon har spytt suprise suprise, det har vi ju aldrig varit med hon förut.
Hon måste ha gjort det i sömnen under natten för pyjamasen är stel, håret ör stelt och sängkläderna är stela:(

Så kl 05:30 i morse var det bara till at tappa upp ett bad och fösröka sanera den lilla spymajan.
Förstår inte vad det är som är fel, hon spyr minst en gång i månaden och då under c.a 1 vecka i sträck, får se hur det här slutar. I dag har hon fått i sig ett mariekex och 40 ml välling, allt har kommit upp:(
Tycker så synd om henne.
Nu sover hon här brevid mig i soffan sedan en timme tillbaka, hon som aldrig brukar somna inne.

Hoppas verkligen ingen fler blir sjuk, jag åker ju till Teneriffa på söndag och gubben blir ensam hemma med alla barnen, skulle bara fattas att alla ligger sjuka då också.

Jag som skulle jobba i dag och sedan fixa det sista inför resan efteråt, får se om jag kan komma iväg en sväng i eftermiddag iaf?

Sen måste jag bara berätta, vårat dagis är ett helt nybyggt som de öppnade i augusti förra året, ett jättefint dagis med en helt underbar utemiljö, vägar att cykla på med trafikskyltar o grejer, stora trädjur som barnen kan rida och klättra på, ja en enderbar går helt enkel. Nu har några varit där och sågatr av spenarna på kossan, sågat hästen i benet och bara varit ute för att förstöra så i dag ska tidningen dit och ta kort och göra repotage, fasen jag blir så arg, varför kan folk bara inte låta saker och ting vara??

Nu kallar en bajsblöja:)

Kommentarer
Postat av: MammaRussin

me nstackars moa.. har hon legat i det så änge så det stelant.. lilla gumman..:( hoppas hon mår bra snart igen, så det inte håller i sig så länge igen.. ja du det vore ju en katastrof om de alla blev sjuk när du är borta.. stackas din gubbe isf.. :(



krya på er.. kram

2009-03-26 @ 14:31:37
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com
Postat av: miian

oh stackars Moa,konstigt att spyr ju :(

Hoppas hon redan är bättre!!??

du reser redan på söndag,vad spännande.

Men hur ska man klara sig utan ditt bloggande :(

Hoppas du får en underbar resa med mycket värme!!!!

Krya på familjen!

Kram

Och vilka as som förstört på dagiset,sååå onödigt!!!!

2009-03-26 @ 20:48:27
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Nä men usch, stackars liten. Hoppas hon blir frisk snart coh att ni andra inte får det om det nu är magsjuka. Ha en trevlig fredag.

2009-03-27 @ 16:55:09
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Nä men usch, stackars liten. Hoppas hon blir frisk snart coh att ni andra inte får det om det nu är magsjuka. Ha en trevlig fredag.

2009-03-27 @ 16:55:34
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0