Äntligen i min ägo

En Canon EOS 450D ligger här så fint brevid mig på bordet, jag är så GLAD!!!!!!
fattar i princip ingeting av den men har iaf hunnit tagit närmare 200 kort ni på eftermiddagen.
Får väl lusläsa instruktionsboken i kväll och se om jag blir någe klokare?

Har haft en jättefin födelsedag trots allt (var lite deppig över vissa saker i går), som jag skrev i går kom min mamma och hennes gubbe på oanmält besök i går morse, vilken överaskning, det är ju inte nästgårds direkt.

I morse kom hela familjen med fika på sängen och den oblgatoriska skönsången som gjorde att man ganska snabbt vaknade till liv, min mamma kan väcka döda med sin sång:) men man gör ju sått gott man kan heter det väl:)

Vid 11 ringde telefonen och då var det min faster och hennes man som undrade om vi var hemma, dom var ute och åkte med husbilen och tänkte komma förbi.

Så till fikat var vi 8 vuxna och våra 4 barn, alldeles lagomt många.
Bjöd på äpple/hallon/rabarberpaj med vaniljvisp, delicatobollar och barnens favorit Ballerina till fika.
Lite senare gjorde vi det lite enkelt för oss och grillade hamburgare där alla fick fylla den enligt egna önskemål, passade både vuxna och barn bra!

Vid18 hade alla dragit sig hemmåt, även min mamma, dom åkte vid 17 för att hinna ´hem till sina jobb dom ska vara på kl 7 i morgonbitti!  100 mil tar sin lilla tid

Hela kvällen har jag somsagt gått runt och tagit kort, på allt och inget.
Mycket knappar och inställningar jag inte har en aning om vad man använder dom till men det kommer väl allt eftersom,
Men har ni några universaltips så motages dom gärna.

Tänkte visa er lite av de kort jag tagit med min nya skönhet

En sammanbiten Moa med ögoninflammation, snorig näsa och kaksmulor runt munnen:)


Elliot och Alexander hoppas studsmatta, kolla in Elliots tunga...



Tycks va fjärilarnas vår i vår, i alla blommor jag fick var det minst en fjäril nämligen
Sen vet jag inte om kortet blev så bra men nånstans måste man ju börja.



Sen måste jag tacka för alla gratulationer som jag fått både som komentarer och mail., ni är får gulliga

Hoppas mi haft en fin helg, Kram

Kommentarer
Postat av: miian

Wow vad roligt för dej med ny kamera,lovar dej att du kommer ta sååå många fler bilder nu!!!!



Har inga direkta tips minsann,själv kör jag mestadels på automatisk,speciellt när det kommer till kidsen,hinner inte ställa om kameran i ruschen haha.



Du kommer snart lära dej den,om du ger den tid :D

Det har jag inte själv gjort så jag står kvar på ruta ett ;)



Måndagar är underbara att ha ledigt på,så skönt.

Idag regnar det dock här,svårt att ta sig för något.

Städa behövs dock så är väl bara att börja ;)



Ha en mysig ledig dag!

Kram

2009-05-18 @ 09:37:33
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Speja

Grattis i efterhand - och vad kul med ny kamera. Det är så roligt, jag har det i färskt minne eftersom vi skaffade vår första digitala systemkamera bara för ett litet tag sedan.

Ha det fint!

2009-05-18 @ 10:36:17
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: miian

hihi du ligger ju lite i lä med dina fyra,en annan borde ju göra sin plikt ;)

Men det får vänta dessvärre är inte det minsta sugen,får njuta av Lowa och alla andras bebisar tills suget infinner sig ;)

Önskar ni fler barn?

Kram

2009-05-18 @ 13:28:09
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: anna

Korten blev ju jättebra, fjärilen ser ju helt overklig ut!

2009-05-18 @ 18:37:13
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Postat av: HUSnrNIO

Men åh vad underbart med den nya kameran. Bara att läsa på då;) GRATTIS i efterskott. Låter som du haft en väldigt trevlig födelsedag!

2009-05-18 @ 19:15:44
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Frida

Grattis till den nya familjemedlemen hihi!! Förstår att du är glad...

Vilka fina bilder du tagit.

Härligt att så många kom för att fira dig på din dag, det är kärlek det.

Puss & Varma kramar<3

2009-05-18 @ 19:44:01
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: ♥ Mamma Russin

underbart gumman!!! hihi, det är inga problem att "smattra" av 200 kort inte med en systemkamera..:)



vilka fina kort på barnen.. :) kram

2009-05-18 @ 19:48:58
URL: http://enburkrussin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0