Då var man i träsket igen

Vab träsket:(
Lämnade barnen som vanligt i morse, åkte till jobbet men han inte mer än göra klart morgonsysslorna inna min mobil ringde, det var dagis.
Elliot hade tydligen legat på soffan mer eller mindre hela morgonen och nu hade han spytt.
Eftersom jag har det jobb jag har så kan jag inte bara åka ifrån, det är en hel del som måste klaffa innan det går,så det blev endel samtal fram och tillbaka innan det var ordnat.
Gubben fick åka en kvart tidigare från jobbet och jag fick ringa den andra tjejen som turligt nog var gullig och sa att hon kunde börja tidigare.
Så han fick spendera förmiddagen hemma brevid en sovande pappa tills jag blev avlöst klockan ett på jobbet.
Det hade gått superbra, Elliot är av den lugna typen då han är ensam så har han bara tvn som sälskap så gör han inte mycket väsen av sig, och speciellt inte då han är sjuk dessutom.
Vet inte vad det kan vara, nu på eftermiddagen har han varit hyffsat pigg endå men får givetvis stanna hemma i morgon med för att vila upp sig.

I morgon är det dessutom sommarfest på dagis, skulle vara typiskt om han missade den.
Barnen ska vara utklädda till pippi, Emil och Ida och sjunga sommarsånger och ha lite picknik, hoppas bara vädret är bättre än i dag.
På eftermiddagen i dag haglade det, hagel stora som puttekulor, är glada att vi var inne då kan jag säga.

I morgon har vi massor av saker som måste göras, får se hur vi ska lägga upp det hela.

Måste fixa present till dagispersonlen
Köpa present till Oscars kompis som han ska på kalas till på fredag direkt efter fritids
Köpa fleece jackor till Elliot och Alexander, funderar på Pops, hittar inga andra med Windstopper i år.
Lägga endel halsband på lådan.
Städa
Ringa endel samtal

Ja listan kan göras längre men jag tror jag ger mig där.



En Elliot som är ltie piggare på kortet än vad han var i dag då jag kom hem

Hoppas ni haft en bra dag, Kram


Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO

Sicken liten lintott:)

2009-05-28 @ 11:37:05
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: miian

oh han är ljuvlig!

Hoppas han är bättre idag!

2009-05-28 @ 21:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0