I dag har jag tränat

Eller ja varför ska man gå på gym då man lika gärna kan klippa gräset.

Finns en massa fördelar kom jag på när jag gick där och tyckte det var allmänt trist.

* Man får några steg på stegmätaren, om man nu har kommit ihåg att sätta på sig den
* Eftersom gräsklipparen skakar får man samtidigt lite fart på gäddhänget under armarna:)
* Och det bästa av allt, man får lite färg på kroppen, det får man INTE på gym!

I dag var jag till och med lite överambitiös och klippte mönster, gubben stod bara o skakade på huvudet då jag började snedda över gräsmattan haha.

Inte helt rakt kanske men det är iaf klippt på diagonalen med 2 rader som ram runtom, ja jag vet jag är lite konstig:)





Sen måste jag ju bara få berätta, vi bor i ett helt nybyggt område med 29 hus, det är minst 2 barn i varje hus, vi bor på "killgatan" så det blir endel "skitsnack".

I dag cyklade G och L förbi då jag stod och passade barnen vid studsmattan.

G: Vet du vad ett rövhål är? (skriker högt)
L: Nä 
G: Det är detdär hålet du har bak i stjärten!
L: Jaha, hur vet du det?

Sen hörde jag inte mer då dom cyklade iväg. Dom är ju bara för söta, vilka konversationerer dom har.

Sen tog det inte lång stund så kommer nästa killgäng förbicyklande, en annan L som är nyss fyllda 4 och lärt sig cykla utan stödhjul precis, vinglar till och faller precis utanför oss, jag springer givetvis dit för att se så det gick bra.
Han ställer sig upp, borsta av sig och säger till mig att: Du vet, det här är sånt som händer, man ramlar ibland!
Sen sätter han sig på cyklen och cyklar iväg, själv står jag kvar kvar och vet inte riktigt vad jag ska säga, dom är bra kloka, det är nog vi mammor ´som är lite hispiga ibland:)

Vår nya rabatt "vi" fick byggt och planterat i helgen,ska planteras lite mer växter bara.



Nu ska jag se till så Oscar kommer isäng, han ska på heldagsutflykt i morgon med skolan så det vore bra om han var utvilad.

Medans jag laddade upp bilderna tog maken tag i läggningen så jag passar på att lägga upp lite mer kort när jag endå håller på.

Elliot



Oscar



Alexander



Kram

Kommentarer
Postat av: Hemlängtan

Det är ju perfekt att kombinera träning med arbete. Trädgårdsarbete förbränner faktiskt en hel del.

2009-05-18 @ 22:04:14
URL: http://www.minhemlangtan.blogspot.com
Postat av: ♥ Mamma Russin

God morgon vännen..



vilka fina kort på dina pojkar.. kortet på Oskar var ju helt super fint... :) han påminner lite om min linus där.. med så fina fräknar på lilla näsan..:) är han lite rödlätt??

10 poäng för den fint klippta gräsmattan, vad du är rolig.. :) kan nästan se hur du springer med gräsklipparen kors och tvärs för att klippa mönster.. :) kramkram vännen..

2009-05-19 @ 10:30:54
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com
Postat av: HUSnrNIO

Vad fint det blev med rabatten! Fina bilder på pojkarna med.

2009-05-19 @ 12:23:14
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Jenny

Så fina bilder, o rabatten blev super fin :)



Hoppas du har en fin dag, kramisar

2009-05-19 @ 13:32:39
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: miian

WOW vilka bilder.

Nu SER man ju kidsen ;)

Sååååå söta!

2009-05-20 @ 19:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0