Måndag

Så var det måndag igen!!
Brukar vara ledig på måndagar men har bytt så jag blir ledig på fredag istället, vilket passar mig utmärkt då vi ska åka till Stockholm jag gubben och Moa.
Så nu är barnen uppdelade hos farmor, farfar och faster, farmor och farfar får även den stora äran att passa hus, kaniner och katten så dom inte blir ensamma.
Ska bli underbart att komma iväg lite!!!
Kommer bo på hotell i Stockholm 2 nätter efter mycket velande, ett 4 stjärnigt hotell, så jag hoppas det är fint!

Problemet är bara nu att vi måste få fixat vår bil innan vi åker, bromsljusen fungerar inte samt att om man kopplar på släp så lyser inga lampor på släpet heller. Så bromsljusen känns ganska viktigt att få fixat in¨nan vi åker, känns livsfarligt utan!  Någon som har en karl där hemma som är duktig på WV bilar och vet vad som kan vara felet?

Slutar vid 19 i kväll så då ska jag hem och fortsätta storstädningen av köket.
Känner att vi kommit så mycket efter i städningen i det sista, både beroende på att jag börjat jobba och sedan nu i vår det fina vädret.
Så nu har vi bestämt att förutom det vanliga veckostädandet ska vi ha ett rum varje vecka som vi lägger lite extra enerig på, vi börjar med det jobbigaste, köket.
Började i går med att rensa nästan hälften av skåp och lådor, så nu ska jag förska få klart resten i dag så vi kan ta lister, fönster och ovanpå skåp i morgon.
Ska bli underbart skönt då vi gått igenom alla rum och rensat alla skåp lådor och garderober.
Ska se hur vi ska lägga upp det bara, har ju 13 rum, så det skulle kunna bli var 13:e vecka men samtidigt så är ju vissa rum väldigt lättrensade så man kanske ska slå ihop några, typ som hallen och vardagsrummet som nästan sitter ihop iaf? tål at tänkas på.
Har ni andra några "system" över er städning?
Eller plockar ni och städar däe det behövs när det behövs?

Nu ska jag jobba lite, bara 2 timmar kvar....

Ha det gottt

Kommentarer
Postat av: Mamma Russin

vi ska också "uppåt" i helgen.. uppsala och öregrund på bröllop..:)



hoppas ni får ett fint hotell.. kramkram

2009-05-05 @ 07:42:20
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0