Minifredag

Har jobbat en dag o sen e man ledig imorgon igen, en riktig glidarvecka, det bästa vore ju om man kunde fått vara ledig på fredag också men sån tur har man ju inte tyvärr.

Eftersom jag slutade en timme tidigare i dag så ringde jag hem och väckte upp gubben och hämtade sedan upp honom på vägen så vi kunde hämta alla barnen tillsammans, tycker det är så mycket mysigare då vi ibland kan göra det tillsammans.

Väl hemma lekta barnen för en gång skull ganska fint så jag slänge ihop en pannkakssmet och ställde mig och stekte, det tar sin lilla tag då man ska steka pannkakor till 6 pers vill jag lova!

Eftersom vi ska iväg på släktträff i morgon kände jag det var läge att fixa Elliots frisyr, ha såg liksom inget och vi såg inte honom:)
Jag är absolut inte duktig på att klippa men nu kan man iaf se hans ögon och han slipper dra undan håret för att se.
Passade även på att kapa Moas lugg lite men hon var helt vansinnig då jag klippte så vi får väl se i morgon efter hon badat om det behöver justeras.

Efter att de 3 minsta var lagda åkte gubben och Oscar iväg och handlade medans jag svarade på lite mail, plockade lite, slänge i en tvätt och skrev lite blompinnar.
Har som ambition att innan maj är slut så ska jag ha lyft på pallkragarna, grävt ut en stor rund cirkel, lagt dit en duk, ställt tillbaka pallkragarna och sedan fyllt på med något fint grus runtom. Tror ni jag hinner?

Iaf OM jag hinner så måste jag ju så lite så jag ha inhandlat lite fröer och tänkte vara så organiserad så jag sätter dit pinnar i år så man ser vad man sått, förra året gjorde jag inte det, vilket var en miss



Ska läsa igen lite på bloglovin nu, hade visst nästan 50 inlägg att läsa, och då hade jag endå läst ikapp i går kväll..

Hoppas ni får en fin dag tillsammans med era familjer i morgon ni som är lediga.

Kram


Kommentarer
Postat av: Frida

Gokväll Vännen!! Vilken dundermorsa du är ...grädda pannkakor till 6 stycken är inte fy skam...

Hoppas att ni får en jättemysig dag i morgon med eran släkt...

Puss & Gonatt<3

2009-05-20 @ 22:35:15
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Isse

Vad du är flitig!!!

Får du ihop armbandet?? Besvärlig jag är som alltid ska krångla till det.

Ha en trevlig helg.

Kram

2009-05-20 @ 23:51:30
URL: http://malmmamman.blogg.se/
Postat av: MAmma Russin

hej gumman..:)



jo, vi har stora kyl och frys och ett högt skafferi skåp.. sedan förvarar vi potatis och sånt i ett litet kryp in under våran trapp där det är mörkt och lite svalt..:) vi handlade för 2800 kr i går men det känns som kylen inte är sprängfull ändå..:)



hoppas allt är fint med er.. mailade du om biljett till galan??

kram

2009-05-21 @ 07:26:17
URL: http://enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Frida

Hoppas att ni får en SUPER mysig dag med släkten..

Massor av varma kramar<3

2009-05-21 @ 13:17:04
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej!! Söker på din blogg efter bilder på altanen men hittar inga! Finns det? :)



Hoppas ni får en trevlig helg med mycket sol! Kram!

2009-05-22 @ 21:35:05
URL: http://hemmahosjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0