Sammanfattning

Har varit lite tunt med inlägg de senaste dagarna men det har varit fullt upp så det har liksom bara blivit att man gjort det viktigaste och då man suttit vid datorn.

I torsdags var vi iaf på släktträff för min mans familj, var runt 70 vuxna och 35 barn så det var fullt hus, kände väl egentligen inte så många förutom hans sykon och kusiner med familj men det var trevligt iaf och god mat och fika.

Här är våran "lilla" skara innan vi åkte, väldigt motljus men när 3 av 4 redan satt där ville jag inte flytta på dom:)



I går jobbade jag 7-19 som vanligt på fredag, gick förhållandevis fort endå så det var skönt.
Var hemma straxt innan 19.30 så då var det bara att pussa lite på alla barnen och få dom i säng, alla utom Oscar var lagda straxt innan 20 då min kusin ringde på dörren.
Han kunde inte komma då jag fyllde år så han skulle komma och grilla lite med oss igår istället.
Han bor väl en 35 minuter från oss så han körde motorcykel ner.

Klockan gick och vid 23 skulle han börja bege sig hemmåt, han fick på sig hela munderingen och åkte iväg, sen gick det inte många minuter förrän min telefon ringde och det var han.
Han hade då inte hunnit alls långt innan ett rådjur hade kommit i hans väg och han hade varit tvungen att tvärbromsa så både han och motorcykeln låg i diket.
Slänge mig i bilen och åkte dit, som tur är så hade det kommit en bil efter honom som han kunde stoppa, så denne hade då ringde polisen som givetvis sket fullständigt i det men dom skulle iaf ringa en jägare som kunde ut och leta efter rådjuret.

Erik gick trots att klockan var mycket till grannen som lägligt nog hade en släpvagn hemma för att höra om vi kunde få låna den och det gick givetvis bra, tack tack.
Så jag fick in min kusin i bilen och åkte hem för att hämta släpvagnen, sedan for han och Erik bort för att hämta den.
Passande nog hade jägaren precis kommit så som fick hjälp av honom,
Dom hittade även rådjuret som avlidit av smällen, tydligen var det en hona som var gravid.

Fick in det som var kvar av motorcykeln i vårt garaget och sedan fick gubben skjutsa honom till akuten, han hade ont i ena höften så det känndes som det var bäst att kolla upp och få det inskrivet i journalen så det finns dokumenterat ifall det blir något mer.

Han klarade trots allt bra, vilket vi är mycket tacksamma över, ska ringa lite senare och höra hir det är med honom.
Givetvis är ha jätteledsen äver motorcykeln som fick mycket skador men det är ju materiella skador, det kunde gått mycket värre.

I dag har jag en date med min jobbarkompis, vi ska iväg till en nyöppnad second hand och sedan ta en fika, ska bli mysigt. I eftermiddag ska vi träffa en annan familj, men vi får se, känns inte som vi kanske orkar det i dag då vi inte fått sova så mycket, blir lite stoj och stim med våra 4 och deras 3 barn:)

Nu e det dax att göra mig och barnen klara för dagen, gubben sover fortfarande och lär så göra ett tag till.

Hoppas ni andra hade en bättre fredagskväll, Kram

Kommentarer
Postat av: Frida

Men vilken tur att han klarade sig...

Ha en myisg stund med din jobbarkompis..

Puss<3

2009-05-23 @ 14:31:43
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Jenny

Go kväll! Gu va läskigt men skönt att han klarade sig iaf! Har haft full rulle senaste dagarna men nu är jag här och tänkte läsa ikapp vad som hänt hemma hos dig senaste dagarna :)



Nej kommer härifrån Uppland, min pappa träffade sin sambo när jag var rätt liten och flyttade upp till henne men har ju varit mkt i östersund som liten, kommer du därifrån?



Hoppas ni har en fin lördagkväll, kram Jenny

2009-05-23 @ 21:52:52
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: miian

usch och fy med mcolyckan,vilken tur att det gick så bra trots allt.

Otäckt!



Vilket fint kort på era sötnosar.

Så fint ni radat upp dom,de blonda på ena hörnet och de rödlätta på andra,vilken härlig mix.

Så olika men ändå så lika.

Det har ni gjort bra.

SÖTNOSAR!



Har du nåt nytt i smyckesväg?

Är sååå sugen på att beställa något nytt.

Har alltid det rosa armbandet på mig och får alltid fina kommentarer för det,fundera på nåt sånt i halsbandsväg..

hmmm ;)



Kram

2009-05-23 @ 22:08:59
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej!

Vilken fiiin bild på barnen, antar att det inte är det lättaste att få dem samlade sådär, hihi.

Usch vad läskigt med mc-olyckan men ändå, vilken tur att det inte gick värre än så.

Hoppas ni får en fin söndag, ooops vad helgen gick fort (ändå)...

KRAM!

2009-05-24 @ 08:28:12
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Åh stackars lilla rådjur..



Vilka fina barn ni har :-)

Så söta :-))

2009-05-24 @ 22:00:48
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0