Vår Stockholmshelg

Fredag:

Eftersom gubben hade jobbat natt så la han sig och sov en par timmar inna vi gav oss iväg.
Kom i väg vid 11, vädret var perfekt och Moa var trött så hon somnade ganska fort och vi kunde avverka en hel del mil innan hon vaknade vi och vi passande nog passerade Örebro.
Svänge inom där en sväng för att försöka hitta nåogt till våra vänner som vi skjulle äta middag hos men hittade inget roligt så det fick bli en blomma, en orkidé är väl aldrig fel?
Väldigt fint köpcentrum var det iaf, fanns en massa roliga butiker och väldigt frächt allting, synd bara att vi inte hade mer tid.
Jag hade kört den första biten så nu fick gubben ta över. Jag tycker inte det är så roligt att köra så allt som oftast är det han som kör men eftersom han jobbat och inte sovit så mycket innan så känndes det bäst att jag tog den första biten.
Vid 17.30 hittade vi rätt till vårat hotell som var Radisson SAS hotell i Solna, ett väldigt fint hotell men som tyvärr inte motsvarade mina förväntningar riktigt.
Det stod att alla deras gäster sover i hästenssängar men jag vet inte om man kan kalla det det om det bara är bäddmadrassen som är det? Vi båda vaknade iaf på lördagen med väldigt ont i ryggen:(
Det andra "konstiga" var att det bara fanns ett täcke, alltså inget stort dubbeltäcke utan ett sånt vanligt mam har i sängen hemma. Så det har vi "bråkat" om under nätterna, lite snålt om jag får säga vad jag tycker.
Vid 19:30 anlände vi iaf till våra bekanta i hässelby, där serverades vi middag och barnen kunde busa runt, de har en kille som nyss fyllt 2 och en liten bebis.
Eftersom det inte är så ofta vi träffas så flög timmarna givetvid iväg så vi var nog inte tillbaka på hotellet förrän klockan var närmare 23, då var det bara att lyfta över Moa från bilstolen och in till sängen, själva var vi också helt slut så vi somnade ovaggade vi med.

Lördag:
Vaknade av Moa vid straxt innan 7 men låg kvar och drog oss till straxt efter 8, sen var det ner och äta frukost, väldigt gott och ganksa mycket att välja på, men Teneriffafrukosten var nog snäppet bättre endå tyvärr, menmen, vi blev mätta iaf, och det är ju huvudsaken.
Vid Halv 10 tog vi bussen in till Odenplan för att sedan gå sista biten in till stan, hittade endel småbutiker på vägen men tyvärr hade dom inte hunnit öppna.
Sen traska de vi runt där tills klockan var 3 tror jag, då hade vi hunnit med alla de vanliga butikerna så som Åhléns, Lindex, H&M och även Village, Stockhome, och lite andra roliga små butiker jag inte har en aning om vad dom hette eller var dom låg:) Vi gick lite planlöst runt och letade så jag har egentligen ingen aning om var vi varit, haha
Vi 3 tog vi bussen tillbaka till hotellet och där sprang vi ner till bilen och åkte vidare till Barkarby, det är ett måste då man är i STockholm, dom har ju Pop outlet där!!
Tyvärr är det ju så med outletter att de har ett väldigt varierande utbut så denna gången blev det inga inköp menmen, hade vi inte åkt dit hade jag ju fortfarande undrat liksom:)
Passade på att göra de andra butikerna osäkra när vi endå var där.
På vägen hem skulle vi köpa med oss lite gott till Robinson opå kvällen och den enda mataffär jag vet var den ligger i Stockholm är City Gross i Bromma så den fick det bli! Världens omväg säkert men vi fick ju se lite mer av stan iaf.

VÄl på hotellet orkade vi inte mycket mer, så vi la oss allihopa i dubbelsängen och bara mös, åt lite chips och hade det gött.

Söndag:

Dagen började vi 7 då Moa tyckte det var dax att masa sig upp, åt frukost och packade våra grejor för att sedan vid 9 bege oss hemöver, tog svängen förbi min faster i Eskilstuna och belv givetvis kvar ganska så mycket längre än vad vi tänkt men vad gör väl det, så mysigt att kunna träffas och hem han vi ju iaf.
Vi blev bjudna på kaffe, mat och kaffe igen. Moa han även med en sväng till Hösthagen för att spana in höstarna, tyckte nog det var lite läskigt för hon ville inte gärna stå ensam utan min faster fick bära henne, men de e klart dom e ju bra stora om man jämför med henne.

Vid 21 svänge vi äntligen in bilen på vår uppfart, då var Elliot och Alexander lagda av farmor och farfar medans Oscar satt i fönstret och väntade. Han kunde nog inte riktigt slappna av innan vi kommit hem, han var ju så spänd på om vi köpt det han önskat sig, och det hade vi ju såklart gjort, så efter det kunde även han komma isäng.

Ja det var våran Stockholmhelg, sammanfattningsvis så har den varit helt underbart skön, man uppskattar helt klart sånna här saker på ett annat sätt sedan man fick barn. Måste verkligen förska komma iväg oftare både för vår och barnens skull. Nu är det ju  inte alltid så lätt då vi har väldigt svårt för att få barnvakt men somsagt man uppskattar det ju bara ännu mer när man väl kommer iväg då!

Shoppat blev det faktiskt inte så mycket, nya skor till E och A, ett stopmärke som Oscar önskat sig, och en söt lite servis i prickigt till Moa, till oss blev det inte så mycket alls nu när jag tänker efter. Höll i en postlåda på Bruka design men la tillbaka den igen då vi kännde att den var onödigt att släpa på då den går lika bra att köpa här hemma.


Hoppas ni andra haft det lika skönt, Kram


Kommentarer
Postat av: Frida

Ni hann ju massor & visst behöver man komma iväg både med & utan barn...

Ha en skön tisdag & gonatt<3

2009-05-11 @ 22:09:50
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag har lagt till dig på bloglovin

Kramar<3

2009-05-11 @ 22:10:20
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0