Jag överlevde

Sådär då var man hemkommen från en liten cykeltur.
Gick förvånansvärt bra trots att det nog var flera år sedan sist, men nästa gång måste jag komma ihåg att ta med mig siliconsadeln, har lite ont i rumpan redan nu känner jag haha

Alexander var riktigt duktig för att bara ha kunnat cykla utan stödhjul i en vecka. Han cyklade på som han inte gjort annat. *stolt* Moa sitter tillbakalutad bak på min cykle och bara njuter, hon verkligen älskar att cykla.

Dock var alla dagsigkompisarna helt förfärade över att jag cyklade utan hjälm, var knappt så dom inte släppte mig därifrån, fick lova dom att jag skulle åka förbi affären påvägen hem och se om dom hade hjälmar där.
Tyvärr har dom ju inte det men hade jag inte lovat att titta had jag väl fortfarande suttit kvar på dagis:)

GI i all ära men enbart omläggning av kosten kommer inte fixa allt, måste försöka få in lite motion också, även om det är en bit kvar tills ni kommer se mig hoppa runt på Friskis och svettis så ska lite vardagsmotion iaf in i mitt liv. Tyvärr har det blivit så sedan vi flyttade hit att vi tar bilen överallt och då mendar jag verkligen överallt.
Just här finns inte så mycket så oftast måste vi det men till affären och dagis kan vi faktiskt gå eller cykla så det ska det bli bättring på de dagar vi har möjlighet.

Är ni duktiga på att cykla eller gå då ni ska iväg på något?

Nu ska jag ta mig en skön dusch och sedan göra kalrt de sista pillet på halsbanden.



Kramar

Kommentarer
Postat av: ♥ Mamma Russin

god morgon vännen.. Motion ? vad är det? hahaha.. nää du det är överklass för mig.. Jag hatar att gympa och så.. vardagsmotion går bra, men ut på några svettiga promenader känner jag inte för.. ;)

Nä det får vänta till jag köp en häst igen.. då är det ok..



kramkram

2009-10-07 @ 10:05:19
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Fru Evelina

det är skönt att cykla, och går ofta minst lika fort som med bil :-)

nu har jag lite svårt för att gå men cykeln används fortfarande så ofta det går!



kram

2009-10-07 @ 11:07:07
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Speja

Motion, nja det blir när jag springer efter eller framför barnen. Annars blir det bil till affär och annat eftersom det faktiskt är för långt att gå. Jag är den ende i familjen som inte har cykelhjälm, det skäms jag över...måste ta tag idet känner jag nu.

2009-10-07 @ 11:18:46
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Sandra med treungar

Vi traskar runder en hel del här i byn. Till och från skola och dagis, öppna förskolan, ungarnas aktiviteter.

Jag gillar det! Skönt att röra lite på sig och skönt att ha nära till allt. Ingen stor by så det är inga långa runder vi går, men ändå. Det är för nära för att man ska ta bilen liksom:)



Ni ser ut att ha haft fint väder på er lilla tur. Ser härligt ut!



Kramar!

2009-10-07 @ 11:58:04
URL: http://www.treungar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0