En lång bloggpaus

Ja det blev det allt, har haft semester och varit ute med husvagnen i 3 veckor.
Hade den bärbara med mig men har inte ens packat upp den ur väskan förrens sista helgen innan vi kom hem.
Har hunnit med en sväng upp till min mamma och hennes gubbe, sedan åkte dom med oss neröver en bit och vi stannade för några dagar i Hudiksvall, sedan for dom hemmåt och vi fortsatte söder över.
Kom till stockholm vid 15 på eftermiddagen och tyckte det skulle bli skönt att få en lugn eftermidag på campingen, pyttsan.
Först letade vi efter Solvalla camping, hade sett den i campingtidningen och tyckte den verkade prisvärd eftersom vi bara skulle stanna 2 nätter, kan säga såhär, min man vägrade att ens köra in på campingen och kika på den, utan vände utanför. Var det värsta jag sett, husvagnar o förtält huller om buller, såg ut som det var uteliggarnas och knarkarna camping:( For vidare mot Ängby camping där vi bott ett år tidigare, inte heller denna någon 5 stjärning camping men okej för 2 nätter. Kommer dit och kör in bland alla miljoner badgäster för att få reda på att den är full, då var inte min man glad.
Det var inte det lättaste att backa ut ekipaget från den smala infarten och sedan trixa sig emellan alla bilar för att få vänt.
Där kännde vi liksom hur luften rann ur oss, ringde runt o fick tillslut napp på Sätras proviskoriska camping på andra sidan stan, men vad gör man, någonstans måste vi ju sova, så vi börjar trixa oss söderöver o just som vi ska passera den stora rondellen i bromma börjar bilen ryka och vi sitter i ett stort rökmoln. Snacka om panik, där siter jag i baksäter med barnspärrade dörrar och kommer inte ut o i bilen har vi även 3 fastspända barn i bakåtvända bilstolar plus den store längst bak i bagagen i extrastolarna och utan egen dörr. Tänk om den börjat brinna, vad gör man, vem räddar man först???
Efter lite påfyllning av olja och vatten verkar bilen iaf repa sig och vi kan fortsätta mot Sätra, vet fortfarande inte vad felet va men hoppas på att min kusin kommer ner i morgon för o ta en titt.
Väl i sätra, var det grillning och sedan stupade alla i säng.
Lördagsförmiddagen spenderades hos min barndomskompis och hennes familj , var väl där en par timmar men det räckte, vi vill ju inte göra om samma som i påskas:)
VId lunch styrde vi bilen mot Örebro och avslutade semestern med 2 nätter på Gustavsviks 5 stjärniga campin, LYX!!

Var hemma igen i måndags för en vecka sedan men kännde redan på fredagen att vi ville ut igen så vi snabbpackade husvagnen igen och drog iväg till Halmstad, så därifrån kom vi hem i dag.

Nu är semesterkassan slut så nu lär vi få fortsätta coh göra lite nytta hemma, trädgården bara skriker på oss

Ska slänga mig i soffan nu o njuta av lugnet efter att alla barnen gått och lagt sig, bara lilla M e vaken o hon gör itne mycket väsen av sig:)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0