Sommar? och gnäll

Ja det är nästan så man tror att sommaren kommit igen, barnen springer runt t-shirt och grannen har satt igång grillen....
Det är skiftande väder kan man konstatera iaf, ena dagen jacka och nästa kortärmat.

Även om vädret i dag var välldigt fint så bestämde vi oss för att det är dax att tömma poolen, har ju inte badat i den de senaste veckorn så den behövdes endå rengöras. Så nu har vi, eller vi o vi, mannen min har skrubbat rent både ut och insida och den ligger nu på tork över studsmattan så vi kan få vikt ihop den. Själv har jag passat barn, tvättat soffornas överdrag och öven killarnas bilstolar.

Vet att det är lite tidigt egentligen men vi får verkligen inte plats så nu har jag bestämt mig för att vi köper frammåtvända stolar till dem. Jag är annars den som i smyg irriterar mig på föräldrar som inte har sina barn ordentligt fastspända i bilen eller som vänder sina alldeles för små barn frammåt. Killarna är endå 3½ år så jättetidiga är vi ju inte men hade vi haft en störe bil hade vi nog försökt att ha dem bakåt ängre, storebror satt bakåt tills han var 5...
Så är ni påväg att köpa ny bilstol så hojta till, vi har 2 stycken Be Safe iZi kid som söker ny ägare:)

Sen måste jag även få gnälla lite på hur andras barn beter sig, mina barn är verkligen inga änglar, men dom skulle då inte ställa sig och käfta med någon annan förälder iaf.
Ena sonen kommer in och säger att V krockar med traktorerna, jag går ut eftersom vi redan tidigare fått säga till honom i dag då han saftade tag i en av våra killar o i princip kastade iväg honom så han kom och skrek för han fick ont.
Jag säger att jag vill inte att ni krockar med traktorerna, dom kostar mycker pengar och jag har ingen lust att köpa nya då dom går sönder. Till svar får jag: Men jag vill ha en anledning till att vi inte ska krocka!
Jag försöker förklara för honom igen (killen är 10 år) när jag är färdig säger han: vad sa du? sådär lite uppkäftigt, då blir jag lite irriterad och säger att jag vill inte att ni krockar, dom går sönder, sen går jag därifrån. Känner att tålamodet inte är det bästa så det var lika bra att gå för vi kom liksom ingen stans.
Ser att han åker hemmåt och jag går lite sakta efter, möter hans mamma som berättar att han har öroninflammation som gör att han inte hör så bra och därmed inte hört vad jag sagt. Är inte det konstigtm han hör precis vart enda ord mamman säger. Så på nåt sätt så fick mamman det till att det i princip var okej att krocka.
Jag menar en 10 åring förstår förhoppningsvis att man inte kan trampa på i hög fart för att sedan köra rakt mot varandra medans mina 3 åringar inte riktigt gör det.
Jag menar han får krocka så mycket han vill med han småsyskon om dom tycker det är okej i deras familj, men i vår familj försöker vi lära våra barn att vara rädda om sina saker.
Kan en 10 åring då inte bara acceptera att han inte ska krocka istället för att börja diskutera?

Nu tycker ni säkert jag är jättegrinig men då får ni tycka det:)

Jaja, svamligt blev det, nu ska jag släppa det o gå vidare...

...till köket där en pizzadeg väntar på att få lite fyllning på sig

Återkommer senare...


Kramkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0