Helgen

Ja så var helgen slut o mannen i huset har fyllt gubbe...
Lördagen började med en härlig sovmorgon som sedan byttes till en minst sagt svettig eftermiddag.
Vid halv 12 tog mamma med sig alla 4 barnen och åkte bort till Djungelrummet så dom kunde leka av sig medans vi var hemma och förberedda inför kvällens middag.
Insåg nog inte hur mycket som skulle göras förens det var typ 2 timmar kvar innan dom skulle komma och jag fortfarande stod med flåttigt hår, och maten ogjord. Det var endel att göra med maten om man säger så, laxrullar skulle rullas, fläskfilén skulle stekas, såsen som skulle ligga innuti smördegsrullen skulle göras, pannacottan skulle kokas och in i ugenn i bra tid o sedan skulle jag samtidigt steka pannkakor och vispa grädde puh, men gick detg jorde det, jag var klar med det som skulle va klart innan kl 15.30, och då hade jag tom hunnit duscha:)
Vi var 20 stycken som åt och alla tyckte maten var god så jag är nöjd även om dendär smördegsinbakadefläskfilén inte var det lättaste att göra och den såg mer ut att va sprängd än uppskuren:) jaja den ska ju endå tuggas o nu fick dom lite hjälp på traven...

Det blev en sen kväll för alla barnen i går, la de 3 stora först och tänkte att vi tar Moa sist då hon är den som tar längst tid men vad fel vi hade, jag gav henne välling la ner henne i sängen o hon hade nog hunnit somna innan hon fått huvudet på kudden. Men det bästa av allt, hon sov i sin säng HELA natten, vaknade vid 6.30 !!!
Hoppas nu bara det håller i sig, håll gärna en tumme.

I dag har vi röjt efter gårdagen och varit och handlat de sista julklapparna.

Har även hunnit göra 1½ nytt halsband, men dom lägger jag upp i ett eget inlägg så de som vill kika lättare kan hitta tillbaka. Anledningen är att jag inte lärt mig hur man lägger till fler kategorier till samma inlägg.....


Hej så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0