Våran jul del 1

Skriver del 1 för jag misstänker att jag inte kommer hinna skriva färdigt innan huset invarderas av de 3 stora barnen som följt med min mamma för att hämta hennes gubbe vid tåget,

Julafton:

Fick en välbehövlig sovmorgon till halv 9, innan kaoset bröt ut:)
Barnen hade fått morgonpresenter av min mamma och sen hade dom ju sista paketet på adventskalendern att öppna så det gjorde dom i våran säng, mysigt.

Kom väl oss upp vid 9 för att äta den traditionsenliga gröten, jag är inte jätteförtjust men barnen åt som dom aldrig sett mat förut, eller nä inte alla, Moa ratade gröten, jag stoppade in och hon spottade ut, så det blev till att ta fram fruktgröten från Nestlè till henne:)

Vid 3 hade vi bestämt att Eriks mamma pappa och lillebror skulle komma så då var det lagomt att sjunka ner i soffan och se Kalle då dom kom, e det inte konstigt att man kan titta på samma program varje år och endå liksom inte tröttna?

Straxt efter 4 hade vi iaf fått fram all mat på bordet och vi kunde sätta oss.
Förra året gjorde vi misstaget att lägga paketen under granen innan vilket resulterade i att barnen inte åt någonting utan hellre satt och klämde på paketen. Det misstaget gjorde vi alltså inte om igen så det blev en lugn julmiddag med tända ljus.

Återkommer med julklappsutdelningen senare, nu hör jag bilen backa upp på uppfarten...

Hej så länge.

Kommentarer
Postat av: Mamma Russin

låter som en mysig lugn början på julafton iaf..:)

skönt att vara hemma och fira va?? det ska vi vara nästa år.. jag är så trött på att fara hit och dit.. pust..

gott nytt år till er alla.. vad ska ni hitta på ikväll.. jag skaa jobba till 2000 sedan ska gubben och jag mysa här hemma..:) lungt och skönt..

kramkram

2008-12-31 @ 12:01:42
URL: http://enburkrussin.blogg.se/
Postat av: Miian

låter som ni haft det lugnt och skönt under julen,lite kaos får man räkna med ju ;)

Klart halsbanden var på igår,som vid alla andra tillfällen-dom e ju sååå fina!

Väntar med spänning på en uppdatering om julklappsöppningen och vad paketen innehöll =)

Kram på dej!

2009-01-01 @ 21:03:23
URL: http://miian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0