Bilen och shopping

Har ju helt glömt bort att berätta att vi köpt ny bil. Orkade inte vänta på att få den gamla såld på Blocket så vi bytte in den, nog för att det ver till skambud men vad ska man göra.
Har hört att det tydligen ska va himmlans trögt just med bilförsäljning,
svägerskans svägerska på hennes mans sida har tydligen haft sin bil ut i snart ett år utan att få sålt den och lika så en jobbarkompis...

Så när vi nu hittade en bil vi kände oss nöjda med så gick det fort, kikade på den på tisdagen och hämtade den på torsdagen.
SÅ vad blev det nu då? Jo en VW Sharan -06. Jättefin och välskött, det enda jag inte gillar är färgen som tyvärr var vit menmen man kan inte få allt...om man inte är beredd att hosta upp 300 000 och köpa en sprojlans.

Sen en sakt till, bilen är alltså en -06:a, en ganska ny med andra ord men den har inte frjärrstyrt centrallås!! har haft det på alla andra bilar vi haft så de e minst sagt lite ovant att behöva gå o låsa upp och låsa med nyckeln, ingen stor grej men det stör mig endå lite. Men man vänjer sig väl.

i dag har jag varit och shoppat lite med svägerskan L, det blev nya vinterskor till tvillingarna och ett par lite finare stövlar till mig för det hutlösa priset av 37.50!
Hittade dom på Skopunkten, första hade dom kostat 399, sen var dom nedsattaq till 49 och eftersom L köpte likadana fick vi halva priset på ett par vilket gjorde att vi köpte 2 par skor för typ 73 kr.
Kanske inte dom skor jag skulle köpt om jag skulle fått välja vilka jag ville men för uner 40 kr får man inte har så stora krav:) Får väl bli att jag köpter ett par till senare men dessa får duga till jag hittar de jag verkligen vill ha.

Nu ska jag vänta in maken som lägger febrig bebis, stackan hade 39 grader tidigare i eftermiddag och nu innan hon gick och lade sig hade hon 38,3, efter en supp.
Får se hur det går i natt, är hon väldigt grinig o mycket vaken i natt får jag ringa hem gubben så han får ta henne, jag ska ju upp till jobbet 5:30 så några timmars sömn behöver jag allt för o orka hålla mig vaken mina 8,5 timmar på jobbet.

Förresten, någon som har tips på bra o inte allt för dyra overaller? För det första har vi ju inte så mycket snö här nere på västkusten o sen så måste jag ju köpa 2 stycken så man vill ju inte lägga en hel förmögenhet.

Ha det gott

Kommentarer
Postat av: Miian

oooh lyxshopping det där ;)

Skoj med ny bil,förstår din irritation om fjärrstyrt lås haha man bli snabbt bekväm av sig ;)

Ang overall så har jag faktiskt ingen svindyr märkesoverall till Lowa,utan nån H&M typ,skulle mycket väl kunna köpa en jag såg dom hade på MAxi här,"dagisoverall" typ för 200kr,inte farligt.

Puh det måste gå åt en hel del pengar på kläder när det är två små sötnosar som ska ha ;)

Hur gamla är dom nu?

Kram

2008-10-09 @ 19:43:59
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Miian

tack för uppdateringen ang barnen,nu har jag koll hehe.

Vad skönt att du fått hjälp med kläder till M&O,det kostar ju en hel.

Skor hoppas jag att du ska kunna fynda någonstans liksom ytterkläder till twinsen.

Själv tycker jag det är så svået att köpa "inna",jag är mer sån att jag vill köpa precis i samma stund som vädret förändras,men så kan man tydligen inte tänka till de små,kläder verkar snabbt bli slutsålda :(

Du har som tur är lite erfarenhet bakom dej med de andra barnen.

Hoppas ni får en mysig helg.kram

2008-10-11 @ 11:52:49
URL: http://miian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0