Redan tisdag?

Tiden bara rusar iväg och jag får ingenting gjort.
Känndes så skönt i fredag då jag slutade kl 19 att veta att jag hade 4 dagar ledigt då jag skulle hinna fixa lite som blivit lidande nu efter jag börjat jobba.
Men somsagt nu är det redan tisdag och jag har i princip inte hunnit med att göra mer än det vanliga, ni vet, städa, plocka, diska, tvätt och såntdär annat kul.

I lördags fm städade vi och bytte sängkläder i allas sängar på övervåningen och på em/kvällen var på till barnens kusin som  hade fyllt 2 år och åt tårta.

Söndagen gick även den i städandets tecken, vi var ute och gjorde lite höst i trädgården och plockade lite inne, sedan tog vi en välförtjänt slappeftermiddag. Det enda "vettiga" vi gjorde var egentligen att laga middag, skönt!

I går måndag fick jag hoppa in och jobba extra på jobbet då hon som skulle jobba inte kunde komma då deras bil gått sönder.
Problemet är ju bara att på måndagar har jag egentligen de 3 minsta barnen hemma. Så efter att ha ringdde runt lite utan napp på barnvakt så var det enda jag kunde erbjuda  att jag kunde komma men då MED lilla M.
Men det var helt okej för henne så, på morgonen kl 5.30 fick jag i princip packa in 3 halv sovande barn i bilen för att åka till jobbet och på vägen dit ringa dagis för att se så det var okej att E och A kom, vilket det var.
Mötte upp mannen vid jobbet som tog med tvillingarna till dagis och jag och M gick in, skulle egentligen ha jobbat 7-19 men det känndes lite väl länge då man jar en 9 månaders bebis med sig så det känndes lite skönt då hon som egentligen skulle jobba ringde och sa att hon hade kommit till stan och att jag fick bestämma hur länge jag ville jobba så skulle hon komma sen.
Bestämde att hon skulle komma vid 14:30, känndes lagomt för M att få somna i bilen påväg hem, men den lilla "praktikanten" skötte sig exemplariskt:)

Just nu sover M så jag hade som ambition att fixa ett brev till securitas för att sedan skicka iväg vår telefonspecifikation till dem så dom kan betala oss för alla samtal som larmet ringt till dem då det var något fel, det blev endel samtal.....
Får väl ta tag i det

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0