Ungar!!!

Gud vilken helg säger jag bara, pust!
Tvillingarna har varit helt uppåtväggarna, härjat runt som aldrig förr, snott brorsans godis och länsat fruktfatet då man vänt ryggen till. Man har inte kunnat lämna dem obevakade en sekund men ibland måste man ju o då har dom minsann passat på. Och det roliga är att man märker det så väl att dom gjort något dom inte får, syns på långan väg.
Varför sitter tex A under köksbordet och försöker att se så liten ut som möjligt?
Jo för att han har en hel clementin i munnen eller typ 10 godisar från brorsans påse.
Nu är det inte så att hans påse har stått på diskbänken direkt heller utan den stod på översta hyllan i köket. Vi har öppna nyllor brevid kylskåpet och dit hade han lyckats klättra på någe vänster, fråga mig inte hur men det var ju en himmla tur han inte ramlade ner iaf.

Jaja i morgon är det måndag, stora killen har lov och de små är somvanligt hemma med mig. Men efter en sånhär helg är jag evigt tacksam till att jag fick mannen att ta semester i morgon så vi kan hitta på något tillsammans, hade helt ärligt inte pallat vara ensam med alla 4 barnen i morgon . Har lite planer på att göra en lite utflykt till stan, är ju inte så ofta vi är dit så vi tänkte ta buss och tåg in för att göra det hela lite mer spännande. Sen ska vi nog försöka hålla dom lugna med lite mutor om Mc Donalds för alla som är snälla:) Affärer är väl inte det roligaste dom vet så ibland får man ta till mutor.

Ska åka bort till villervalla tänkte jag för att reklamera en body jag köpte där för någon månad sedan, M hann bara använda den typ 2 gånger innan det såg jättetråkig ur, ser helt urtvättad ut. Och lite längre än 2 tvättar förväntar jag mig att en body som koster 149 kr ska hålla.  Så vi får se hur det går, får vi lämna tillbaka den ska jag nog köpa byxor till kottarna istället, såg om hade rea på de svarta vanliga byxorna, tycker dom är så bra till dagis.

Nu börjar denna evighetslånga dagen lida mot sitt slut äntligen, ska kura ner mig under täcket och försöka få upp värmen nu. Känner att det börjar bli lite kallt här inne men är för snål för o skruva upp golvvärmen:) Klart vi inte ska gå runt och frysa men de e fortfarande lite på gränsen tycker jag, eldar vi bara lite värmeljus så e det helt okej.

Godnatt

Kommentarer
Postat av: mamma russin

joo, kan tro att du har att göra med twins..:) i den underbara åldern också..hih...

jag har det ganska lungt så.. mina stora blir det mer man sitter och är orolig när de är ute sent och så.. de är ju 15 och 14 år..

kramkram

2008-10-27 @ 15:35:38
URL: http://enburkrussin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0