Måndag igen

Ja så har man jobbat sin första vecka och den första helgen som "arbetande" har även den gått till enda.
Lilla M är ju bara 7 månader så jag hade väl egentligen inte tänkt börja jobba redan nu men så dök ett intressant jobb upp och jag sökte det lite halvhjärtat, och fick det!!
Så nu jobbar jag helt plötsligt 75%, onsadg, torsdag och fredag är det så det är skönt att det inte är 5 dagar i veckan, men visst, jag ska inte stick under stolen med att de verkligen är asjobbigt då klockan ringer 05.30 på morgonen.
Men man vänjer sig väl hoppas jag?

I dag är jag alltså ledig och har de 3 minsta barnen hemma. Vi har inte gjort speciellt många knop här hemma i dag, tog en runda runt området med traktor/cykle tidigare då jag skulle söva M sen har vi mset lullat runt inne.
Ska ta en sväng till affären då M vaknat men ska först även vänta in O som kommer från skolan runt 12.50.

Har även lite planer på att åka de dryga milen till Borås för att kika på en bil, men vi får se, de e så tråkigt att sitta o åka om man inte är helt hundra på att man verkligen ska ha den.
Vi har en Renault grand scenic nu, den är sjusitsig o så men tyvärr har vi inget bagage när O sitter där bak och tar upp halva och Ms vagn tar upp halvan. Den vi tittat på nu är en Honda FR-V, visst den är bara 6 sitsig och faktiskt lite mindre än den vi har i dagsläget men just för att man sitter 3+3 gör det att vi får ett helt bagage.
Egentligen vill vi ha en WV Multivan men då får man hosta upp runt 300 000 och det känns inte kul.
Jaja vi får se vad det blir, men ny bil måste vi ha!

ha det gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0