Helgen

Somsagt har vi tillbringat helgen ute i trädgården, mycket jobb men även lite slappande i solen har vi hunnit med.
Sähår såg det ut på vår garageuppfart i fredags morse


Men efter några timmar med spaden i handen såg det ut såhär



Tyvärr tog jorden slut så de sista 15 plantorna står fortfarande och väntar, lite tråkigt då vi var igång menmen, så är det väl alltid, att något fattas.
Under och mellan häck och asfalt ska sedan bark läggas för att få det snyggt.

Moa och Alexander hjäpler till



I dag fick jag ett ryck och gick in på blocken för att se om det fanns någon utebur till kaniner till salu i närheten, och ibland ska man ha tur. En par mil härifrån fanns en som var gjord för 2 kaniner för ynka 400 kr.
Gubben var och köpte den nu i eftermiddag så nu har 'Oscars kaniner fått flytta ut i trådgården, hoppas dom kommer trivas:) Allt måte va bättre än att bo i garaget där de bott tillfälligt i väntan på utflyttning.

Moa verkligen älskar att kunna traska runt ute och pilla med allt.



Nu ska vi slappa framför tvn en stund innan sängen kallar, i morgon funderar vi på en heldag i stora staden, får se hur det blir med det.
Vår stora bil fungerar inte som den ska, en lampa lyser och när vi kollade upp vad det betydde så stor det typ inget mer än "Åk till verkstaden"!!! Så vi törs nog inte ta den i morgon och i gubbens jobbil får vi inte plats alla.
Ska se hur många timmar det kan tänkas ta om vi tar bussen coh sedan tåget in, tyävrr är det så att bussen härifrån till tåget går typ en gån gi halvåret:(

Hoppas ni haft en bra dag ute i det fina vädret, Kram

Kommentarer
Postat av: Malin

Så flitiga ni har varit. Skönt med en häck som skyddar mot insyn. Kram

2009-04-13 @ 00:30:55
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: ♥ MammaRussin

hej ..

vilka fina kort.. vad fint det blev med häcken..:) det sista kortet på moa var ju underbart...



Stinan har fortsatt feber lilla gumman..:(



krmakram

2009-04-13 @ 08:55:09
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com
Postat av: miian

Ohhhh underbara bilder!

Vilken fin häck ni kommer få!!!!

Kul att du lägge rin mer och mer bilder i bloggen ;)



Du det där med att matcha,är inte svårt ;)

Antingen köper man det som tex byxorna hänger med i affären,typ tshirt ;) eller så köper man några gulliga byxor och matchar med en gullig topp eller några tuffa brallor och en tuff tröja ;)

hihi inte alls svårt och inget jag tänker på när jag klär henne,det bara blir så,och oftast blir det bra.

När Jonas klär henne,blir det katastrof hihi!

Som tur är så är han medveten om det så han ber alltid mig lägga fram kläder om jag jobbar eller dylikt =)



Jahapps solen skiner även hos er?

Här är det sommarhetta ;)

Kramkram

2009-04-13 @ 13:45:46
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: miian

och du jag har en Olympus E-410 nu.

E410.jpg" rel="nofollow">http://muycomputer.com/files/264-11366-FOTO/OlympusE410.jpg



Har standard objektivet som medföljde plus att jag lånar ett utav pappas obkejt ibland.

Men vill ha ett eget.

Kan dock bara inte bestämma mig för vilken typ av objekt jag ska satsa på,vill ha ut så mycket som möjligt av det.

Finns ju vettiga från 5tusen och uppåt,trist sak att lägga pengar på men kameran som "standard" känns inte så rolig,vill ha ut mer.

Som det är nu kunde jag lika gärna haft kvar digitalkameran.

De objektiven som följer med systemkamerorna är ju inte alltid så "hiiimla" bra.

Så ett nytt står på önskelistan ;)

2009-04-13 @ 14:15:32
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Visst är det typiskt att man inte ska kunna göra riktigt färdigt när man väl är ute och är igång sas! Vad fint det blev. Vi är i samma tankar. Har tagit bort fula, halvdöda korallkorneller som den som bodde här före oss trodde var en häckplanta :O så nu funderas det på staket eller häck. Ha en trevlig kväll.

2009-04-13 @ 20:04:00
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: miian

uj du jag vet inte vilken den är som om man jämför.

När folk pratar systemkameror,skriver om systemkameror ser man bara canon och nikon.

Jag var helt inne på en NikonD60 men nu fick jag ju min av pappa och fick va "nöjd" med den,men den är verkligen super.

Tror min syrra har en Canon och den är också bra,tror att allt är bra,sen beror det på vad man begär och vilket ändamål man ska ha den till och därmed även vilka tillbehör man behöver införskaffa ;)



Hoppas du får en kamera denna månaden,klart du är värd det =) =) =)



Ja nu kommer orden hejvilt ur lillans mun,sååå roligt =)

Kram

2009-04-13 @ 21:21:46
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: miian

´hmm slog mig nu att syster nog har en Sony hehe...

2009-04-13 @ 21:24:59
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Ska ta och visa sambon dina bilder. Vill bojkotta planerna på att fortsätta med Spirea ut mot cykelbanan!

2009-04-14 @ 09:56:41
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Jag igen, vill bara säga, tack för kommentaren om mina hiskeliga nätter.

2009-04-14 @ 10:11:04
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0