Svårt att komma tillbaka

Känner att det är ltie svårt att komma tillbka till bloggandet efter att inte ens ha rört en dator på en hel vecka.
Sen har det varit endel att ta itu med för att komma tillbaka till den vanliga ordningen igen, nu börjar väl allt var återställt igenm skönt!!

Jobbade 7.00-16.30 i går för att sedan möta upp resten av familjen för lite thuja jakt, tyvärr fick vi åka hem tomhänta, den vi hittade var jätteliten och jättedyr.
Eller tomhänta var vi inte, 2 träd fick följa med oss hem istället, dom hade en "fyndlåda" med träd på plantskolan, så vi köpte med oss ett plommonträd och ett päronträd hem för ynka 100 kr tillsammans, riktigt kap!!

Har jobbat 7.00-15.30 i dag, fort hem för att plocka ur lite säten ur bilen och sedan fortsatt vi vår jakt och denna gången lyckades vi, hittade thujor på över en meter för 49 kr styck. perfekt!
Fick in hela 30 stycken i bagaget så nu hoppas vi bara att det räcker för att kunna få klart häcken vi påbörjade förra året, tyvärr tog alla thujor slut innan vi var klara så därför blev en lite bit kvar till i år, men vad gör det, det kommer bli snyggt då det är klart, och det hoppas jag vi ska hinna med att få det tills i morgon kväll.


Bild lånad från ett rädgårdsforum.

Så här fin hoppas jag vår häck kommer vara om en par år, det är det som är så bra med thuja, att den växer relativt snabbt.
Många av våra grannat har satt avenbok, och visst jag kan hålla med om att den är fin men nä, jag orkar inte vänta 10 år för att få en fin och insynsskyddande häck.
Vi har nämligen en cykelväg på ena sidan huset som vi gärna vill ha lotie avgränsning emot.

Från det ena till det andra, vilken dag är det egentligen som man ska gå runt som påskkärring?
på tv sa dom att det var i dag medans andra säger i morgon fredag eller tom på lördag.
Jag bryr mig egentligen inte så mycket om såntdär dörrknackeri men i år har jag faktiskt köpt hem godis just för detta så nu får dom liksom gärna komma:)

Även fast ajg bara jobbat 2 dagar denna veckan är jag fruktansvärt trött, könnde att ögonen ville fara igen flera gånger idag på jobbet då det var lugnt, så det blir nog en tidig kväll i kväll så vi kan komma oss ut i hyffsad tid i morgonbitt.
Hörde med gubbens bäron lite försiktigt om dom inte skulle kunna tänka sig att ta några spadtag här i morgon men fick ett hånskratt rakt i ansiktet, jag tar det som ett nej...



Ha det gott , Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0