Köket

Jag jag drar väl igång vår lilla husvisning nu då:)

Börjar med köket, det har jag ju lagt in bilder på tidigare så det blir ju inte så mycket nytt men nu är det tyvärr så att även fast vi bott här i snart 2 år så har vi inte på långa vägar fått det som vi vill ha det.
Så jag lägger ut bilder på hur det ser ut nu så kommer jag samtidigt skriva vad vi är nöjda med och hur vi vill förända i framtidenm ni vet då dom knackar på dörren och säger att vi vunnit en massa pengar:)



Köket i sig är vi väldigt nöjda med, storleksmässigt är det ju kanon, vi har plats för 9 pers vid bordet till vardags och kan ändå ta en svängom om andan skulle falla på:)
Skänken som står längst bort till höger har jag fått av min mamma och varje gång vi flyttar har jag samma problem att få den att passa någonstans, egentligen tycker jag inte ens den är fin, men det törs man ju inte säga.
Iaf där skulle vi istället vilja ha kökslådor precis som på andra sidan, tyvärr går en sån modul med bänkskiva på 6-7000 o de e tråkiga pengar, att man inte tänkte på det från början.
Får se om vi fixar det framöver eller om vi köper ett fint högblankt skåp istället, tyvärr är förvaringen i köket en bristvara så det skulle verkligen behövas.
Det är väldigt tomt i det hörnet överhuvud taget så på väggen ovanför skulel jag vilja ha antingen en större klockan från Karlsson, ni vet en sån svart med bara visare, eller en Kakao planch, vad tror ni, vad skulel bli bäst?

Tripp trapp stolarna är inte i ek som bord och övriga stolar så dom är jag lite sugna på att måla svarta faktiskt, det tråkiga är ju att man måste slipa o greja och eftersom sånt är så tråkigt så finns risken att jag tröttnar efter en stol, och då blir det ju ännu värre. Får hära med maken om han kan ha lite "backup" att slutföra isåfall:)

I fönstert skulle det inte va helt fel med lite mer blommor men jag tar ju död på dom hela tiden så det är inte lönt.



Den här delen finns det väl inte så mycket att säga om  förutom att vi har sjukt lite köksskåp, dom är jättefina javisst men dom rymmer ingenting, men ska det va snyggt så ska det.
Jag tänker inte alltid så praktiskt har jag märkt, jag menar vi e endå 6 per i familjen men jag planerar som om jag bodde själv:)
Sen älskar jag våran köksbänk, ångrar inte en sekund att vi la ner lite extra pengar på den. Det är en vanlig laminatskiva med extra tjock och med aluminiumkant runt, skitsnygg enligt mig. Ser inte lika tråkiga ut som de vanliga laminaten som inte är trjckare än en par cm och har dendär rundade kanten framtill.



Tråkigaste bilden sist...
Här har vi valt till rostfria vitvaror men valde samtidigt bort en inbyggd micro då det inte fanns något skåp som passa de ihop med övriga inredningen.
All inredning är från Ballingslöv och är högblank och det enda alternativet var att ta ett jalusi skåp i aluminium och det känndes inte riktigt bra så det fick istället bli en micro på bänken, menmen det funkar lika bra det.
Inte lika snyggt kanske men jag har ju mina köksskåp, man kan inte få allt:)



Var bara tvungen att lägga in en bild å Moas nappburk från Cult design, den är så himmal fin tycker jag.
Är perfekt att ha på hyllan i köket!

Det var köket det, nu ska jag läsa lite bloggar och läsa lite om höga värden av salter i kroppen.
Tydligen har Moa det!?
Hon blev utskriven i dag men har inte gjort annat än att spy sedan hon kom hem, har fått i sig 100 ml välling på hela dagen....

Kram

Kommentarer
Postat av: Mamma Russin

hej..

guuud så snyggt kök.. jag smäller av.. klockan från karlsson har vi, hade den i köket men fick ta ner den.. då vi är vana att "använda" .. och en karlsson klocka ser man inte hur mycket klockan är ... tyvärr.. snygg men helt värdelös i klocksyfte.. så jag röstar för planchen... om du nu inte bara vill ha en pryndsklocka...

2009-02-08 @ 08:26:16
URL: http://enburkrussin.blogspot.com/
Postat av: Malin

Vilket underbart kök ni har!!!

2009-02-08 @ 23:37:39
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0