Vart tar dagarna vägen?

Förstår inte, hinner ingenting, det är upp, lämna barn på dagis, åka till jobb, åka hem, laga mat, diska, kolla läxor, bada barn, lägga barn, stupa i säng.

Nu e vi verkligen inne i jobb o dagissvängen känner jag, man har ingen fritid känner jag.
Vill man ha det såhär?
Är det värt det?

Ibland kan jag känna att vad fasen, vi flyttar och köper oss ett gamalt hus på landet som inte kostar flera miljoner som det hus vi har i dag gör, får lägre boendekostnader och kan jobba mindre för att slippa denhär stressen.

I natt hade gubben fått lite info på jobbet om lite omorganisering också:(
Tydligen ska 30 heltidstjänster bort, men vi tror som tur är att han ligger säkert till, har endå nästan 11 år bakom sig.
Men då har vi nästa problem, dom kommer lägga om tiderna så dom slutar 8:30 istället för 6:30, vilket innebär att han behöver sova längre på eftermiddagarna, vilket i sin tur betyder att barnen måste gå längre dagar på dagis...
Dom kommer få gå från 6:15 -16:30, vilket jag absolut inte tycker är okej, det blir ÖVER 10 timmar!!!

Gud vad jag gnäller men jag känner mig lite gnällig i dag:)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0