6 små mirakel

Läser den här bloggen och minns tillbaka till sommar 2004 då vid stod för nästintill samma beslut.

Den här tjejen väntar 6 små mirakel och jag förstår både hennes glädje och oro på samma gång.
Man glädjs något så kopiöst över att man äntligen blivit gravid men på något sätt så övertar oron och man känner sig på något sätt bara konstig, man skickas hit och dit, det är ultraljud flera gånger i veckan, olika läkare som ska tycka och tänka.
Tiden är pressad och beslut som snabbt ska fattas.

I vårt fall väntade vi inte sexlingar men dock fyrlingar som vi efter att ha pratat med många läkare och hört alla rikser valde att reducera till 2.

Såhär i efterhand kan jag väl känna både och inför det beslutet.
Givetvis är jag jätteglad över våra 2 fina killar som vi fick samtidigt som jag såklart undrar vilka dom andra hade varit idag och vi valt att behålla dem.

Beslutet var inte alls självklart men efter att skräckhistorier som läkarna la fram en efter en känndes det nästan som om dom ville dumförklara oss om vi mot förmodan skulle välja att behålla alla fostern.

Somsagt i dag är vi evigt tacksamma för att vi har våra fina killar hos oss.

Önskar denna tjej all lycka och lycka till med graviditeten vad hon än bestämmer sig för att göra.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0