så var man på jobbet igen

Vet inte vart vår eftermiddag tog vägen i går.
Killarna kikade lite på tv då de kom hem från dagis medans jag , gubben och Moa gick ut för at klippa gräset.
När vi kom in var klockan helt plötsligt 18 så det var dags att göra middag, blev tacos, i bröd för de andra och tackotalrik för min del.
Vi 19 nattade vi barnen och klockan 20 somnade jag i soffan, det var den kvällen det.

Vet inte vad det är med mig, jag drömmer så fruktansvärt mycket på nätterna nu i det sista, inga roliga drömmar utan sånna som man vaknar av.
Det kan handla om inbrottjuvar som kommer, folk som slåss o jag sånna inte allt för roliga.
Jättestressande och jobigt då jag jobbar och vet att jag måste upp då klockan ringer oavset hur trött jag är.
Hoppas verkligen det är övergående.

I dag står storstädning på schemat när jag kommer hem, kul kul.
Vi har ett stort I landsproblem, vårt hus är för stort!!
Visst det är jättebra med stort hus, alla har egna rum o så men när det kommer till städningen är det inte lika roligt längre. Sen att vi inte utnyttjar övervåningen som vi borde är ännu en grej, barnen sover bara där uppe, resten av dygnet står den tom. Enda gången vi vuxna är upp dit är på kvällen då vi lägger barnen och på morgonen på vi väcker dem.
Visst när dom blir tonåringar allihopa kommer det ju vara jättebra med en egen våning, frågan är bara om det är värt att ha en övervångenin"hängande över en" i så många år innan den används?

Hur stora hus/lgh har ni andra och hur resonerar ni ang detta, hur stort ska man ha/behöver man?

Dax att jobba

Kram

Kommentarer
Postat av: Speja

Vi har 185 kvm och tycker ändå att vi saknar utrymme...vi fyller ut alla rum på något sätt. Tror inte att det skulle hjälpa hur stort vi än skaffade oss. Knivigt det där, för man behöver ju olika utrymmen i olika skeden av livet...

2009-06-04 @ 13:11:39
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

För litet snyft. Ska vi byta;) Vårt är ett traditionellt 1½ plans hus på ca 140 kvm med en tillbyggnad på va 12kvm i förrådet. Ett rum som artonåringen bor i varannan vecka. Halva familjen är ganska bökiga och tar mkt plats så ett större hus vore underbart att ha framförallt sen lilla M föddes. Ha en trevlig kväll.

2009-06-04 @ 21:13:37
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vi har drygt 130 kvm, tre sovrum, ett stort vardagsrum och kök.

En till kotte skulle vi väl få plats med men jag älskar stora ytor, skulle vilja ha minst två rum till och ett större kök.

Men det är väl så, det man inte har det saknar man :-D.

Kram kram

2009-06-04 @ 21:20:42
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vårt nya hus kommer vara 110 kvm i botten yta o drygt 100 på övervåningen, men vi kommer inte inreda övervåningen förrän i vinter eller nästa år så än så länge slipper vi det där problemet.



Men vi kommer göra precis som ni har gjort, ha övervåningen som sovrum enbart till att börja med iaf och det är sant som du säger, kommer bli ett himla städande...



Priset man får ta för att ha det stort o rymmligt ;)



Kramisar

2009-06-04 @ 21:59:34
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vi har ju inte inrett vår övervåning ännu men det kommer att bli barnens tillhåll. Varsitt rum och sen ett stort allrum där de har TV och TVspel och vanliga spel mm. När de sen blir tonåringar kan de "hänga" där med sina vänner. Tror det blir bra, även om jag gissar att barnen medan de är små kommer att vara mest nere med oss...:) Ha en trevlig helg! Kram

2009-06-04 @ 22:24:50
URL: http://hemmahosjohanna.blogg.se/
Postat av: Anna Söderberg

Vi bor i soutterängradhus på 130kvm. För litet!

Vi är 3 pers och det finns 2 sovrum som det är idag. Vardagsrum och kök på övervåningen, sovrum, badrum och "datarum" på nedervåningen.

Nu när bebben kommer ryker datarummet. Var ska vi ha den "skiten" nu då?

Jag skulle allra helst ha ett enplanshus så att man hade allt samlat på samma plan. Nu är vi mest på övervåningen bara. Skulle önska att dottern kunde leka mer i sitt rum trots att jag är i köket eller v-rummet....

Ja du... tror aldrig man blir nöjd :)



Ha en bra helg tröttfia!



KRAM

2009-06-05 @ 09:43:16
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0