Skolavslutning

Ibland är det tur man har killar, klev nämligen upp kl 7 i morse för att sedan kvart i 8 vara på skolan, men det gick bra, allt var föreberett och alla var tillsnoffsade och klara.

Då kyrkan är rellativt liten och barnen väldigt många har dom delat upp avslutningen i 2 delar.
I år tillhörde vi den första gruppen  som tur var, så Oscar gick till sitt klassrum medans vi gick mot kyrkan för att få sittplatser, vilket vi lyckades med i år som tur var.
Förra året fick vi först stå ute i regnet och vänta och när vi väl kom in fick vi stå upptryckta mot bakre väggen och såg i princip ingenting.
F-1 klasserna var först ut och sjöng 3 fina sommarlåtar, bland annat den med Lasse Berghagen, ni vet den då han tar av sig sin kavaj, kommer inte ihåg vad den heter, men det var lite roligt att få höra lite anmnat och inte bara den blomstertid nu kommer.



Som ni ser blev bilderna jättedåliga då vi tyvärr endå satt långt bak och att det var så mörkt i kyrkan, vår lilla blixt klarde liksom inte att lysa upp hela:)
Oscar står iaf längt ut till vänster i mitten, om någon har bra syn.

Efter kyrkan gick vi till klassrummet där fröknarna pratade lite och sedan blev det saft och bullar till alla barnen.



Hade tänkt avv vi efter detta skulle åka och äta på någon lite finare restaurang men det vill inte Oscar, hans önskan vara att åka till köpcentret och äta på hans favoritcafé Linnéa, så det fick det bli!
Efter han ätit klart tog vi fram presenterna, var så roligt att se att han blev så glad, ögonen bara tindrade och genst kom frågan, när ska vi åka hem?
Tyvärr hade vi några ärenden att göra innan men vid 12 var vi hemma igen och sedan dess har han i princip suttit och spelat SimCity, han har sagt flera gånger att spelt verklgen är jätteroligt så det är kul att man lyckats.
Var till och med själv tvungen att ta fram vårt gamla spel och instalera i datorn:)
Nu kommer vi givetvis inte att tillåta att han sitter och spelar flera timmar i sträck varje dag men i dag var en lite speciellt dag.

I eftermiddag har vi tagit det lugnt hemma, jag har hunnit med att vara ute och gå en timme nästan och sedan förstörde jag det med en fika då jag kom hem igen, menmen, kände att jag ville fika med de andra i dag.

Viktminskningen kommer abslut inte vara lika stor som föregående veckor då det blivit lite för mycket fuskande i veckan pga anledningar jag kunnat rå över, men jag käner såhär, så länge jag är medveten om vilka fel jag gör och varför så är det okej! Bara att ta nya tag!







Hoppas ni haft en bra dag, Kram

Kommentarer
Postat av: miian

sötnosar!

Vad mysigt med skolavslutning,längtar dit hihi!





Söt kofta+mössa lillan hade,var e de ifrån.

Tyckte nästan det stod Lowas namn på det ;)

Kramkram

2009-06-10 @ 21:10:30
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vad fina barnen är.

Förstår att han blev glad över presenten.

Det är något speciellt med skolavslutningar, jag kan sakna mina egna, hihi

Kram kram!!!!

2009-06-10 @ 21:26:17
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Förresten (det glömde jag ju skriva) vad bra gjort av dig när du såg den där bilen som körde in i en annan...hade fler människor gjort så så....

Jag försöker bara glömma det nu, blir så ARG när jag tänker på det. Nu påmindes jag dock om att jag ska fixa pappren till försäkringsbolaget.

KRAM!!

2009-06-10 @ 21:40:22
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: Frida

Så mysigt ni haft det, huvudssaken är att Oscar tyckte om resturangen eller hur ;D?

Jättefina bilder på dina sötisar.

Massor av kramar<3

2009-06-10 @ 22:08:40
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Åh vilka söta kläder lillan har på sig. Killarna var ju också avslutningsfina:) Tror den heter En kväll i Juni om jag minns rätt.

2009-06-10 @ 22:10:52
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vilken fin dag ni ser ut att ha haft, så mysigt med skolavslutning! Hoppas värmen kommer nu bara!



Sov gott o dröm sött vännen, kram!

2009-06-10 @ 22:54:01
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: ♡ Russin

hej vännen..

vilken fin avslutning ni haft.. i kyrkan ni med ser jag.. lite mysigt.. :)

moa är ju sååå söt.. vad stor hon blitt..

hur går det med GI ?? kram

2009-06-11 @ 13:23:50
URL: http://enburkrussin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0