Hemnet beroende

Ja lite hemnetberoende e jag nog allt:)

Av någon anledning känner jag mig inte riktigt hemma i det hus vi bor i nu.
Alltså huset i sig är ju jättebra, helt nytt, stort o ja allt sånt är ju jättebra MEN vi bor i en håla, visst det finns skola, affär, simhall o sånt nödvändigt men endå 1 mil från en mindre stad där utbudet av butiker och annan servide finns,både jag och mannen har långt till våra jobb och vi känner ingen här.

Träffa nya människor att lära känna går ju att fixa, men att huset ligger där det ligger går ju inte att göra så mycket åt tyvärr.
Så kommer mannen hem från jobbet i dag och har sett i bostadsbilagan i tidnigen att ett hus på samma "gata" som vi bodde på innan var till salu, bra pris var det också, problemet är bara att det är 1/3 så stort som vi har i dagsläger.
Vi byter ner oss vad gäller allt förutom LÄGET.

Gud nu blev det genast jobbigt, dit vi vill flytta finns ingen möjlighet att få ett hus i den storlek och "årsmodell" vi ha nu, då skulle vi få lägga 5 mille typ:(
Kan man leva med ett gammalt renoveringsobjekt bara för att ha ett bra läge? kommer vi ångra oss?

Mycket att tänka på, ska nog iaf boka in oss på en visning så får vi utgå från det.

Vad prioriterar ni då ni väljer boende?

Kram *Linda som funderar*

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tack för grattiset :-D.

När vi letade hus gick vi efter område.

Vi har bara en bil och jag ville bo så jag kan gå/cykla till jobbet så vi bor drygt 3,5 km från centrum.

Sen önskar jag att vi hade köpt ett nyare hus, kanske enplans för 1½-plans med tvättstuga i källaren är meckigt och sen saknar jag något så knasigt som en groventré...det hade varit så skönt att ha i kombination med en tvättstuga...Tycker absolut ni ska boka en visning och ta det utifrån det. Kram

2009-03-03 @ 21:01:14
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Visst är det så underbart med ett nybyggt och stort hus men om man inte trivs med området så tror jag att man inte mår så gott i längden. Jag trivs med vårt hus men inte mer. Vårt förra hus hade ett drömläge. Jag saknar det och längtar tillbaks men som vi bor nu passar vår familj bättre snyft. Våra barn har återvändsgata med fultl av barnfamiljer. Kompisar i varje hus, nära till skola och dagis, affär osv. Jag har två bonusbarn som nu kan ta sig in till stan med buss som går var tionde minut vilket inte fungerade alls tidigare. Det är nödvändigt och viktigt för att vår familj ska fungera även om jag saknar och längtar tillbaks... Precis en sådan kamera jag spanat in. Tyvärr som du säger, alldeles för dyrt. Ha en trevlig vkäll.

2009-03-03 @ 21:10:12
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Miian

hej gumman!

Du verkar ha överlevt dagen trots den kassa starten!

Oj vilket dilemma.

Tycker ju självklart att ert hus är helt underbart fint,mysigt och i toppskick.

Jag hade nog haft svårt att släppa det,om man köpt det helt nytt,varit med från start.



Men sen är ju område väldigt viktigt.

Vi bor i stan,nästan mitt i-för att vi vill det.

Många undrar om vi inte ska ha hus osv,nej det ska vi inte...för vi trivs här just precis här och vill inte flytta.

hade jag varit er,hade jag åkt och tittat,det skadar inte.

Ni känner ju till området,och kanske det blir ett WOW från er allas sida och ni märker hur mycket ni längtar tillbaka,eller inser ni kanske hur mycket ni gillar ert hus,och kan göra för att bo kvar där.

Komplicerat,är inte det minsta avundsjuk :(

Kram

2009-03-03 @ 21:16:42
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Malin

Oj vilket dilemma. Ni får helt enkelt åka dit och bara känna efter. Ibland kan ju läget spela en oerhört stor roll, så vem vet...ni trivs kanske bättre i det lilla huset ändå...nja..svårt som sagt...lycka till! Kram

2009-03-04 @ 09:26:12
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0