Dagen

Ja dagen har varit lugnt, eller vad kan den annars bli med bara ett barn hemma?
Iaf jag och ellot har inte gjort något vettigt förutom det vanliga att plocka i och ur diskmaskinen och tvätta lite.
Resten av dagen spenderade vi i soffan, så mysigt, när man har fler barn känns det som tiden att bara sitta med ett barn och bara va liksom är väldigt begränsad.
Vid 12 såg han väldigt trött ut så jag frågade om han ville sova, vi la oss båda två på soffan och somnade gott tillsammans.
Kl 14.30 hade vi tid för Moa på Bvc så jag åkte och hämtade henne på dagis medans Elliot fick sova kvar hemma med pappa.

Hon börjar bli stor vår lilla bebis, 80 lång och 10,8 kg!!

På vägen därifrån såg jag vår lilla bil svänga in mot affären så jag åkte efter, Elliot hade vaknat och skulle bara in med pappa på affären en snabbis innan dagis och fritidshämtningarna. Jag och moa körde hemmåt och han både städa tvättstugan och vika tvätt innan dom anda kom hem.

Resten av eftermiddagen har vi bara varit, barnen har nästan inte bråkat alls:)
Så mysigt med sånna eftermiddagar då allt bara flyter, jag fick ett ryck och strök domdär förbaskade vardagsrumsgardinerna som legat och väntat på mig i minste en vecka, nu fattas bara lite nya växter i fönstren.

Får se som jag åker iväg och fixar lite nya i morgon kanske, beror lite på hur många barn jag får hemma, Alexander såg lite kletig ut han med nu i kväll:(

Dåligt med bilder, jag vet men jag hittar inte kameran sedan vi var i Stockholm, kan det vara ett teckan på att jag måste köpa en ny måntro?:)

Nu ska jag fixa det sista i vardagsrummet innan sängen väntar

Kram

Kommentarer
Postat av: Frida

Ja det är fascinerande att det kan vara sån skillnad på att ha ett barn hemma jämfört med flera. Hur gammal är din Moa, min yngsta är 18 mån & väger 10,1 kg & är 84 cm..

Ha en bra natt !

Puss & gonatt<3

2009-05-13 @ 22:30:05
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Speja

Härligt när det flyter på så där bra, det händer ju inte fööör ofta - om man säger så;) Ha det fint!

2009-05-14 @ 09:35:02
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

god morgon vännen...

nya gardiner?? vill se!!! vill se!!! ;)



då är moa och stina lika stor då.. hihi .. fast moa är nog längre än stina.. ställde stina på vågen igår och hon vägde 10,9 kg.. :)



kramis..

2009-05-14 @ 10:33:57
URL: http://enburkrussin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0