Gråter

Sitter och gör smycken och har Efter tio med Malou på i bakrunden.
Just nu pratar de med ett föräldrapar som förlorat sin lille Jack bara en kort tid efter han föddes.
Han föddes i v 27+1 och dog av en blödning i lungan.
När jag hör sånna här berättelser så blir jag alldeles tårögd och tänker tillbaka hur vi själv kämpade då vi väntade tvillingarna.
Dom var beräknade att komma den 31 mars men redan på nyårsafton fick vi åka in för jag hade börjat få värkar, väl innen fick jag dropp som skulle stoppa värkarna och fick sedan ligga inne på BB för observation, denna gången lyckades dom stoppa dem och jag fick efter några dagar komma hem igen.

Efter ytterligare 2 veckor var det dax igen och samma sak då jag fick dropp och blev liggande på BB för observation i nästan 2 veckor med stränga order om att ligga still i sängen!
Hur lätt det nu är då man ligger i en stenhård sjukhussäng och har ont överallt.
Fick iaf komma hem med samma order om att soffläge var det som gällde, den 12 februari var det världens snöoväder och givetvis börjar värkarna igen och denna gången kännde jag att nu går det inte längre.
Vi körde i 40 km i timmen hela vägen upp till sjukhuset och väl där var det bara in på förlossningsrummet och då var det inget snack om saken , nu skulle dom ut, det var inget att vänta på längre.

Så den 13 februari föddes våra 2 små gossar i v 33+5.
Nu hade vi den turen att jag inte hade några andra komplikationer som komplicerade det hela utan "bara" förtidiga värkar så barnen kom ut och mådde förhållandevis bra.
Dom fick ligga kvar på neonatalen i nästan 2 veckor för att lära sig äta men annars klarade dom sig jättebra.

Jag är evigt tacksam för den hjälp vi fick under vår resa och som gjorde att vi i dag har 2 friska och pigga killar.

Mamma älskar er!



Kram

Kommentarer
Postat av: Speja

Åh, det värmer att det ändå gick så bra för er. Till slut. Kram!

2009-05-12 @ 13:13:08
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

hej gumman...

ja du, det var en resa det för er... förstår att det måste ha varit jobbigt.. men du fick två fina pojkar.. :)

jobbiga graviditeter har jag ju upplevt med stina fast henne fick de ju mer eller mindre tvinga ut..:)



men visst är det hemskt när man hör om par som inte får behålla sina små, fruktansvärt...



kram

2009-05-12 @ 15:20:02
URL: http://enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Frida

Sen jag blev mamma blir jag oxå sååå påverkad av allt som har med barn att göra oavsett vad det handlar om. Vilken fantastisk dag när era små föddes & att dom mår bra idag är helt underbart. Så fian är dina gossar..

Massor av kramar<3

2009-05-12 @ 19:41:41
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Jenny

åh usch jag klarar inte ens av att se sånt :( skönt att allt gick bra för er trots att de var så mycket problem innan!



Tråkigt att du också blivit av med jobbet :( ska till arbetsförmedlingen och skriva in mig i morgon, trodde aldrig det skulle hända mig :(



Hoppas ni har en mysig kväll ,kram jenny

2009-05-12 @ 22:37:40
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Såg också programmet den dagen. Är så tacksam över mina friska och goa ungar.

2009-05-15 @ 15:49:48
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0