Leeedig

Så har man gjort sin vecka och nu är jag ledig i hela 5 dagar, ska bli himmla gott.

I dag vaknade jag kl 5 av att Moa gastade så jag var snabbt uppe på benen för att hon inte skulle väcka upp resten av huset. Nog för att klockan endå skulle ringa snart men alla minuters vila man kan få är guld värt.
Vid 6 var jag klar och gick för att väcka resten av gänget, men gud så trötta alla var, tycker så synd om dem då de måste kliva upp så tidigt, dom er helt förstörda ut:(
Fick iaf på dem kläderna och iväg, svängde in på dagis 06.20!

En vanligt torsdag på jobbet förutom att jag from denna veckan slutar 15.00 iställer för 15.30 som jag brukar.
Vet inte om jag tycket det är bra eller dåligt, med det nya schemat förlorar jag 1½ timme i veckan samtidigt som jag får lite extratid på eftermiddagarna och på så sätt kan hämta barnen på dagis iaf en dag i veckan.

Snabbkikade på ett par stövlar i dag då vi var i skoaffären med jobbet, jag var verkligen helt pisseblöt rakt igenom efter allt springande ute i regnet så ett par låga stövlar hade varit toppen!!
Hittade inga jag tyckte var snygga men funderar på om dessa kan vara något?



I eftermiddag har vi tvättat och städat som vanligt känns det som, förstår inte vart all tvätt kommer ifrån och vem som springer runt och sprider grejor?
Mitt i allt kom jag på att Oscar då han var liten hade en jeansjacka som jag gärna ville ha fram till Moa, så gubben fick i uppdrag att dra fram alla banankartonger ur klädkammaren såa jag kunde gå igenom dem, i åttonde kartonen hittade jag dem!
Något stor då den var en 86:a istället fär en 80 som jag hoppats på men det funkar, nu ska hon bli lika cool som Miias Lowa:) Är det någon som har koll på  hur man klär en liten prinsessa så är det Miia!!

Har efter att barnen lagt sig även hunnit med att städa ur bilen och packat det vi ska ha med oss till Stockholm.
Allt är förberett och husvakterna är instalerade, så i morgon drar vi norröver.

Har jag sagt att det ska bli underbart skönt att åka på en lite minisemester med bara ett barn?
Som gubben sa, Moa märks ju knappt:)

Oscar skall till sin faster och skulle tydligen både få följa med och sjösätta båten, rida och köra 4hjjuling, en toppenhelg för en 7 åring med andra ord!

Nä nu måste jag sova, blir väl jag som får köra i morgon då gubben jobbar natt och inte lär va människa förrens frammåt eftermiddagen igen.

Ha ju en fin helg alliho, Kram

Kommentarer
Postat av: ღ Mamma Russin

Hallå gumman..:)



låter skönt för er att komma iväg lite.. vi ska ju också "uppåt" i helgen.. till öregrund på gubbens kusins bröllop...

hoppas ni får det fint med lilla moa.. :)



KRAM

2009-05-07 @ 23:07:27
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com
Postat av: ღ Mamma Russin

vet inte om du menade allvar, men det hade varit trevligt och komma och hälsa på er när vi är "neråt"...



du har en utmaning hos mig om du vill göra..:)



kramisar..

2009-05-08 @ 11:37:50
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com
Postat av: HUSnrNIO

Hoppas ni får en toppenhelg!

2009-05-08 @ 22:10:39
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Frida

Hihi ja man kan inte riktigt förstå dom som tycker det är jobbigt att ha ett barn. Det är ju rena semestern ;D

Ha en jättemysig resa till den stora staden.

Kram<3

2009-05-08 @ 23:07:06
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0