Varför

Varför är det så att vissa kan säga precis vad dom tycker och tänker och förväntar sig att alla ska hålla med och tycka det är okej, medans andra inte får tycka eller tänka alls utan att omgivningen misstycker?

Har speciellt en bekant som detta  "problem" ofta uppstår med.
Hon säger ofta vad hon tycker och tänker om våra barn, vårt hus, vart vi bor, vad vi gör, vad vi jobbar med och ja i princip allt har hon e åsikt om, och det måste man ju givetvis få ha.

Men så när jag säger vad jag tycker och tänker då är det inte okej längre på något vis.
Diskuterade lite ang att sälja hus och jag sa att jag tyckte det känndes lite osäkert på marknade just nu och att man inte kan vara säker på att få det man har tänkt sig för sina hus som det ser ut nu.

Dom har nämligen fått sitt hus värderat till ganska mycket mer än vad andra hus i deras område sålts för, så för deras egen skull så tycker inte jag det känns bra att vara helt säkra på att få så mycket mer även om deras hus är i princip totalrenoverat. men det var uppenbarligen fel av mig att säga så för där abslutades samtalet.

Jag menar jag sa ju detta endast av omtanke, givetvis hoppas jag dom får så mycket som möjligt för sitt hus, det vill väll alla ha. Men man kan inte vara för säker i dagens läge, många av husen ligger ute väldigt länge och även om dom till slut blir sålda så är det ju inte säkert dom får det dom gått ut med.

Vi är också ltie sugna på att flyttapå oss men just detta gör att vi är lite tveksamma till försäljning just nu, man vill ju inte gå back!

Ja jag vet inte, ibland känns det som det är lika bra att inte säga nånting utan bara hålla med?
Man säger ju inte sånna saker för att "skada" utan mer för att få en annans vinkel av det hela.

Jag själv vill gärna ha andras synvinklar i just sånna här stora beslut då man själv kan "snöa in sig" och liksom bara se fördelarna och inte det som kankse inte blir som man tänkt sig.

Nä nu känns det som jag svamlar iväg, vara bara tvungen att skriva av mig lite.

Och du, om du läser detta, jag önskar er givetvis alla lycka till med det val ni väljer, det vet du!!!

Kram


Kommentarer
Postat av: Frida

Riktiga vänner accepterar att man har olika åsikter, en riktig vän finns där fastän att tankarna om livet ser olika ut. Jag tycker mer denna någon verkar vara en person som mer har vänner för sig egna skull & inte för att man vill ...

Ha en fin dag & låt inte såna energitjuvar påverka dig.

Puss<3

2009-05-14 @ 12:50:50
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

håller med frida till punkt och pricka..:)

kram på dig!!!

2009-05-14 @ 13:37:34
URL: http://enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Malin

Man måste ju få ha en åsikt och du ville ju bara väl. Aja..finns alltid människor som skall missuppfatta allt man säger..tyvärr... Kram på dig!

2009-05-14 @ 23:21:26
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Instämmer jag med!

2009-05-15 @ 15:48:03
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0