Julen närmar sig

Ja faktiskt även om det känns avlägset och att sommaren just var här så är det bara 2 månader kvar tills vi får börja plocka fram alla julsaker.
Julen är den mysigaste tiden på året tycker jag, man får tända massa ljus och krya på upp i soffan med en mugg glögg och bara mysa.
Givetvis efter man stressat halvt ihjäl sig för att hitta den perfekta julklappen till nära och kära och varit på 10 olika luciaföeställningar och 17 julbord, men det är endå så mysigt på något sätt, jag stressar gärna lite innan jul, det gör mig inget.

Iaf så har jag flera år suktat efter nya ljusstakar till köket, de vi har nu är bara för tråkiga, dom köpte vi till våran första lgh för 10 år sedan och har sedan dess hängt med.

Men i år ska dom bort och ersättas av dessa



Alla andra har väl haft dessa i flera år redan och kanske är dom till och med påväg att bli omoderna men det gör mig inget, jag tycker dom är jättefina och kommer göra sig bra i vårt kök, hoppas jag iaf:)

Har i år bestämt mig för att få till en riktig mysig stämning i huset, ska lägga grankvistar framför dörren, ställa fler lyktor på trappen, försöka mig på att göra egna julgrupper och allmänt mysa till det.
Vet ännu inte vart vi ska vara på julafton, om det blir hos min mamma, eller svärföräldrarna.
Hade önskat vi kunde vara hemma hos oss allihopa då vi har det störst men efter att ha föreslagit det för något år sedan med negativ respons är det väl inte lönt att föreslå igen.
Problemet är att det är så trångt hos svärisarna att man knappt kan röra sig när alla är där, men samtidigt skönt att inte bheöva fixa alla julmat själv.

Har ni bestämt var ni ska fira er jul?

Kram

Kommentarer
Postat av: Sandra med treungar

Vi kör vartannat år, dom vi inte firar med på själva julafton firar vi med antingen på lillejul eller juldagen, vad som passar bäst. Funkar bra men oftast blir det alldeles för många julklappar:)

2009-10-08 @ 12:51:05
URL: http://www.treungar.blogspot.com
Postat av: ♥ Mamma Russin

haha, jag har med börjat leta efter nya stakar till fönstren.. :)

men jag vill ha lite mer "gammeldagsa" :) fast höga, så de syns utifrån.. eller hjärtan kanske, hihi...



de hade hjärt stakar på ellos förut men de verkar tagit slut.. :(



kram

2009-10-08 @ 13:32:50
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Maria

en sån där ljusstake har jga i köket=) Jag köpte min på clas olssons tror jag! Den är SÅ fin!!

Jag älskar julen å allt pysel inför den!! Hoppas bara att jag orkar pyssla som jag gjorde förr julen=) Man vet juh aldrig med en liten till i huset vart ens energi går åt...;-)

här finns det lite pyssel:

http://www.styleroom.se/album/4771

Å här är förra julen=)

http://www.styleroom.se/album/5052



Massor med kramar!!

å ha en skön ledighet med familjen nu!!

2009-10-08 @ 14:01:50
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: Sara - Thaison

Åhh jag kommer ihåg när jag bodde i Sverige och man skulle enas vart julafton skulle firas.



Skulle du inte kunna föreslå att de kommer hem till er OCH att man har som knytkalas så slipper du stå och laga all maten. Samt att du kanske skulle kunna säga att det är skönast för barnen för då kan de springa omkring och leka utan att oroa sig för att något går sönder pga att det är trångt. Det är ju sååå känsligt ämne :)



Vi firar julen här i Thailand.



2009-10-08 @ 16:19:23
URL: http://thaison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0